آموزش روغن موتور

هزینه تعویض روغن موتور و فیلتر های پژو 405

سلام به یزدان اویلی های عزیز.
امروز در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه تعویض روغن موتور و فیلتر های خودرو پژو ۴۰۵ با هم صحبت کنیم.
با توجه به اینکه انواع مختلفی از خودرو پژو ۴۰۵ در بازار وجود دارد، سعی در بررسی مدل‌های مختلف و این نکته را داریم که هزینه  تعویض روغن چقدر است و در صورتی که شما به اتوسرویس (تعویض روغنی* مراجعه می کنید، بدانید که چه مقدار هزینه برای تعویض روغن موتور پژو ۴۰۵ معمول و مناسب است پس در صورتی که این خودرو را دارید و این دغدغه را دارید که هزینه  تعویض روغن موتور پژو ۴۰۵ چقدر است با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی بیشتر موارد مختلف تاثیر گذار در این هزینه ها بپردازیم.

انواع پژو ۴۰۵

همانگونه که می دانید انواع پژو ۴۰۵ در بازار ایران وجود دارد، پژو ۴۰۵ با موتور معمولی یا همان موتور XU7 نوع معمول پژو ۴۰۵ است که تقریبا یکی از مدل‌های پر قدرت، پرشتاب و کاربردی از نسخه‌های مختلف پژو ۴۰۵ است که سالیان زیادی در خیابان های ایران تردد می کنند. این نوع خودرو از روغن موتور هایی با درجه گرانروی 20W50 با API_SL به بالا استفاده می‌کنند. در مورد جزئیات بیشتر در مورد فیلتر و بقیه ی موارد در ادامه صحبت می کنیم.
نوع دوم از پژو ۴۰۵، پژو ۴۰۵ SLX با موتور تی یوفایو می‌باشد این نوع از خودرو نیز دارای موتوری با پیشرانه ی تی‌یوفایو هست که سالها توسط شرکت ایران خودرو به بازار عرضه شده است. خودرو پژو ۴۰۵ با موتور تیوفایو نیز روغن موتور مخصوص به خود را دارد و شما باید حتما از روغن موتور با استانداردهای لازم این موتور برای خودرو پژو ۴۰۵ تیوفایو استفاده کنید.
این دو مدل از پژو ۴۰۵، دو مدل از موتور های پژو ۴۰۵ است که در بازار موجود است. در ادامه به بررسی روغن موتور و فیلتر های مختلف مورد نیاز این خودرو و هزینه های لازم برای تعویض آنها می پردازیم

روغن موتور پژو ۴۰۵

 همانگونه که گفته شد خودرو پژو ۴۰۵ با موتور معمولی از روغن موتورهای 20W50 با API_SL به بالا یعنی؛ SL یا SM یا SN استفاده می‌کنند. موتور XU7 با توجه به دفترچه راهنمای این خودرو باید از روغن موتورهای با گرانروی 20W50 استفاده کند. حجم روغن موتور مورد نیاز پژو ۴۰۵ با موتور XU7 با تعویض فیلتر چیزی حدودا برابر با ۴/۵ لیتر میباشد اما پژو ۴۰۵ با موتور تیوفایو طبق دفترچه راهنمای این خودرو باید از روغن موتور هایی با درجه گرانروی 10W40 استفاده کنند که در فصل سرد نیز می توان از روغن موتورهای 5W30 برای خودرو پژو ۴۰۵ با موتور تیوفایو استفاده کرد.
از لحاظ API و سطح کیفی نیز سطح کیفیت روغن موتور مورد استفاده پژو ۴۰۵ با موتور تیوفایو باید بالاتر از SL باشد یعنی SL, SM و یا SN. تمامی روغن موتورهایی که این استانداردها را دارند را میتوان برای خودرو پژو ۴۰۵ با موتور تیوفایو استفاده نمود. از لحاظ حجم، حجم روغن موتور مورد نیاز پژو ۴۰۵ با موتور تیوفایو چیزی معادل با ۳/۷ لیتر می باشد البته این حجم مورد نیاز با تعویض فیلتر است.

جهت مشاهده قیمت و خرید انواع محصولات مربوط به پژو 405 روی عبارت زیر کلیک کنید.

روغن موتور پژو 405

 

فیلتر روغن پژو ۴۰۵

همانگونه که روغن موتور این دو مدل پژو ۴۰۵ با هم متفاوت است، فیلتر روغن آن ها نیز متفاوت میباشد. فیلتر روغن پژو ۴۰۵ با موتور xu۷ یک فیلتر روغن فلزی به صورت رزوه ای هست که در جای خود بسته می‌شود، اما فیلتر روغن پژو ۴۰۵ با موتور تیوفایو یک استوانه ی کوچک کاغذی است که در محل استوانه‌ای خود در جلوی موتور قرار میگیرد. فیلتر روغن این دو خودرو از لحاظ قیمت قدری باهم متفاوتند. فیلتر روغن پژو ۴۰۵ با موتور xu۷ کمی گرانتر از فیلتر روغن پژو ۴۰۵ با موتور تیوفایو است.

 

فیلتر هوا

فیلتر هوا این خودرو نیز در دو حالت و نسخه مختلف پژو ۴۰۵ با هم متفاوتند؛ پژو ۴۰۵ با موتورXU7 از همان فیلتر روغن عرف بازار که یک مستطیل تقریبا کوچک است، استفاده می کند اما نسخه‌های ۴۰۵ تیوفایو از فیلتر هوای ۲۰۶ تیپ ۵ که خیلی بلندتر از فیلتر هوای ۴۰۵ معمولی است، استفاده می کند.
فیلتر هوای نسخه تی یوفایو با توجه به اینکه در حجم کمتری در بازار تولید می‌شود و سایز بزرگتری دارد، قیمت بالاتری نیز دارد. همچنین اغلب یک پارچه ی پشمی روی فیلتر هوای ۲۰۶ تیپ ۵ یا همان موتور تی یوفایو وجود دارد.

خریدفیلتر هوا پژو 405

قیمت فیلتر هوا پژو 405

صافی بنزین پژو ۴۰۵

صافی بنزین تمام نسخه های پژو ۴۰۵ از یک نوع است و از یک نوع صافی بنزین تحت عنوان صافی بنزین پژویی است. اما از لحاظ جنس به انتخاب شما نسخه‌های مختلف از آن وجود دارد؛ صافی بنزین پلاستیکی، صافی بنزین فلزی و صافی بنزین آلومینیومی.
شرکت ها و تولیدی های مختلف، همگی صافی بنزین خودرو پژو را تولید کردند که شما بر اساس بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانید صافی بنزین مورد نظر خود را خریداری نمایید.
صافی بنزین یکی از مهمترین فیلترهای خودروست که باید هر ۱۰ هزار کیلومتر یا بهتر است با هر بار تعویض روغن تعویض گردد چرا که رسوبات و ذرات موجود در بنزین را به خود جذب می کند.

قیمت فیلتر بنزین پژو پلاستیکی

بهترین فیلتر بنزین پلاستیکی

فیلتر کابین پژو ۴۰۵

در تمام نسخه های پژو ۴۰۵ چه نسخه  اس ال ایکس یا تیوفایو، چه نسخه ی ایکس یو هفت ۱۸۰۰ سی سی، همگی از یک نوع فیلتر کابین که یک مستطیل است استفاده می کنند. فیلتر کابین پژو ۴۰۵ در زیر برف پاک کن سمت شاگرد از طرف داخل کاپوت تعویض میگردد. فیلتر کابین نیز بهتر است با هر بار تعویض روغن به صورت کامل تعویض گردد.
باد گرفتن بر روی فیلتر یک اشتباه است که شما نباید انجام دهید، چون با توجه به خاصیت کاغذ های مورد استفاده در فیلترهای هوا با گرفتن باد به آنها این ذرات بیشتر به کاغذ جذب می گردد و هیچ گاه از روی کاغذ نمی رود و آن خاکی که مشاهده می کنید تنها مقداری گرد و غبار است که از روی فیلتر میرود و فیلتر عملا خاصیت خود را با هر بار استفاده و هر پنج هزار کیلومتر به صورت کامل از دست میدهد.

خرید فیلتر کابین سمند

قیمت فیلتر کابین سمند

هزینه تعویض روغن موتور پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ موتور XU7 به ۴/۵ لیتر روغن موتور احتیاج دارد. یعنی شما باید یک بسته  ۴ لیتری و یک بسته  ۱ لیتری روغن موتور تهیه کنید و نیم لیتر از روغن موتور مانده در بسته  یک لیتری را برای دفعه  بعد نگهدارید و دفعه  بعد که یک بسته ۴ لیتری میخرید، دیگر نیاز به خرید بسته یک لیتری نباشد.
پس شما باید در ابتدا و بار اول یکبار هزینه ی یک ۴ لیتری و یک ۱ لیتری روغن موتور را بدهید. یک ۴ لیتری روغن موتور 20W50 با API_SL در حال حاضر یعنی شهریور ماه ۱۴۰۱ قیمتی بین با ۳۰۰ تا 400 هزار هزارتومان دارد و ۱ لیتری آن چیزی حدود ۱۰۰هزارتومان قیمت دارد.
فیلتر روغن از برندهای معتبر تقریبا برابر با ۷۰ هزارتومان مبلغ دارد اما برندهای معمولی نیز برابر با ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان هزینه  خرید فیلتر روغن آن است.
فیلتر هوا و فیلتر اتاق نیز چیزی بین ۲۵ الی ۳۰ هزار تومان هزینه  خرید آنهاست.
صافی بنزین همه بسته به برند و نوع آن از 2۰ الی ۱۰۰ هزارتومان قیمتهای متفاوتی دارد.
در حالتی که ارزانترین فیلترها را خریداری کنید با ۵ لیتر روعن موتور 20W50 با API_SL در حال حاضر چیزی برابر با ۵۰۰ الی ۵۲۰ هزارتومان باید هزینه کنید و در صورتی که از فیلتر های با کیفیت بخواهید استفاده کنید چیزی بین ۶۰۰ الی ۶۵۰ هزارتومان باید برای خرید بسته ی کامل تعویض روغن پژو ۴۰۵ موتور XU7 خرج کنید.
اما نسخه  تی یوفایو آن کمی متفاوت است چرا که یک بسته  چهار لیتری روعن موتور برای تعویض آن کافیست اما روغن موتور مورد استفاده در موتورهای تیوفایو همانگونه که گفته شد از نسخه ی 10W40 می‌باشد.
برای تعویض کامل روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر اتاق و صافی بنزین در معمولیترین و ارزانترین حالت ممکن برای خودرو پژو ۴۰۵ تیوفایو چیزی حدود ۴۳۰ الی ۴۴۰ هزارتومان باید هزینه کنید و در صورتی که از فیلترهای برندهای معتبر و با کیفیت قزار است استفاده کنید، چیزی بین ۵۵۰ الی ۶۰۰ هزارتومان باید هزینه کنید البته این هزینه ها در تاریخ فعلی می‌باشد و همچنین تقریبا یکی از روغن موتورهای ارزان قیمت را برای این موضوع در نظر گرفته ایم.
دقت کنید قیمتهای بروز در بخش فروشگاه اینترنتی “یزدان اویل” موجود است که شما با مراجعه به منو و انتخاب خودروی خود میتوانید روغن موتور و پکیج بسته ی اقتصادی روغن موتور مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.
یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید.

author-avatar

درباره علی یزدانیان

از کودکی، علاقه خاصی به خودروها داشتم و بالاخره در سال 90 وارد کار مورد علاقم، یعنی بررسی و فروش تخصصی "روغن موتور و انواع فیلتر" شدم. در اینجا میخوام تجربیاتم رو در مورد انواع محصولات روانکار و همچنین روش های نگهداری از خودرو با شما درمیون بزارم. همراه من باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.