آموزش تعویض روغن موتور, آموزش روغن موتور

چگونه روغن موتور پراید را تعویض کنیم

چگونه روغن موتور پراید را تعویض کنیم

نگهداری منظم از خودروی پراید شما امری بسیار مهم است تا همیشه در بهترین شرایط عملکرد باشد. در این راستا، تعویض روغن موتور نقش بسیار اساسی دارد. تعویض منظم روغن موتور به شما کمک می‌کند تا عمر موتور را افزایش داده و عملکرد بهینه خودرو را حفظ کنید. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد چگونه روغن موتور پراید را به درستی تعویض کنید و همچنین به سوالات متداولی که در این زمینه مطرح می‌شوند پاسخ خواهیم داد.

روغن موتور عامل مهمی است که برای حفظ عملکرد صحیح موتور و کاهش سایش قطعات آن باید به طور دوره‌ای تعویض شود. همچنین، چک کردن سطح و کیفیت روغن موتور نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو، ما در این مقاله به بررسی روش‌های صحیح برای تعویض روغن موتور پراید می‌پردازیم و نکات مهمی را در این زمینه به شما توضیح خواهیم داد.

چگونه روغن موتور پراید را چک کنیم

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 20W50 چهار لیتری

309,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور سوپر پیشتاز 20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SL/CF
  • حجم:4 لیتر

روغن موتور بهران پیشتاز 10W40 حجم 3.5 لیتر

265,000 تومان

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40 چهار لیتری

399,000 تومان

روغن موتور بهران تکتاز 20W50 حجم 3.75 لیتر

225,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور بهران تکتاز 20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SG
  • حجم:3.75 لیتر

روغن موتور بهران رانا 20W50 حجم 4 لیتر

359,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور بهران رانا  20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SM
  • حجم:4 لیتر

فیلتر روغن پراید (برند سرکان) کد:7735

125,000 تومان
  • تولید شرکت سرکان
  • مخصوص انواع پراید، تیبا، ساینا، کوییک
  • 6 کانال ورودی

فیلتر هوا پراید انژکتوری (برند سرکان) کد:969

95,000 تومان
  • تولید شرکت سرکان
  • مخصوص پراید انژکتوری
  • کاغذ مرغوب و شکل مستطیلی

چگونه روغن موتور پراید را چک کنیم؟

در ابتدا، قبل از تعویض روغن موتور پراید، باید مطمئن شویم که روغن موتور در حد مطلوبی قرار دارد. این کار به شما کمک می‌کند مشکلات احتمالی را به موقع تشخیص داده و از خرابی های ناگهانی جلوگیری کنید. برای چک کردن روغن موتور پراید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا، خودرو را در مکانی صاف و مستقیم پارک کنید و موتور را خاموش کنید. صبر کنید تا موتور خنک شود.
  2. سپس، بازکنید و کاپوت خودرو را بررسی کنید. برخی از خودروهای پراید به دارای کاپوت کوچکی هستند که برای دسترسی به محفظه روغن موتور باید آن را باز کنید.
  3. پس از باز کردن کاپوت، به دنبال شاشیه روغن موتور بگردید. شاشیه روغن معمولاً با رنگ زرد یا قرمز مشخص می‌شود.
  4. باز کردن شاشیه روغن و بررسی سطح روغن در داخل ضروری است. روغن باید بین نقطه حداقل و حداکثر مشخص شده روی شاشیه قرار گیرد.
  5. در صورتی که سطح روغن موتور پراید کمتر از حداقل مشخص شده باشد، نیاز به تعویض روغن دارید. در این صورت، بهتر است با کارگاه خدمات نگهداری و تعمیرات خودرو مشورت کنید.

حجم روغن موتور پرايد با فيلتر و بدون فيلتر

تعیین حجم دقیق روغن موتور برای پراید با فيلتر و بدون فيلتر مهم است تا عملکرد بهینه موتور تضمین شود. در ادامه، به شما نشان خواهیم داد که چگونه حجم روغن موتور پراید را با و بدون فيلتر تعیین کنید:

  • حجم روغن موتور با فيلتر: حجم روغن موتور پراید با فيلتر تقریباً 3.5 لیتر است. هنگام تعویض روغن، اطمینان حاصل کنید که حداقل مقدار مورد نیاز را دراز کرده و مناسب باشد. در غیر این صورت، موتور قادر به عملکرد بهینه نخواهد بود.

  • حجم روغن موتور بدون فيلتر: اگر قصد تعویض روغن بدون تعویض فيلتر را دارید، حجم روغن موتور کمی کمتر است. حدوداً 3.2 لیتر روغن به تنهایی کافی است. اما همچنان مهم است که سطح روغن را کنترل کنید و مطمئن شوید که در محدوده مناسب قرار دارد.

حجم روغن موتور پرايد با فيلتر و بدون فيلتر

چقدر روغن داخل موتور پراید بریزیم؟

در هنگام تعویض روغن موتور پراید، مقدار روغنی که باید درون موتور بریزید، اهمیت زیادی دارد. در اینجا توجه داشته باشید:

  1. شروع کنید با تخلیه روغن قدیمی از موتور. برای این کار، درپوش تخلیه روغن را باز کنید و به مدت چند دقیقه صبر کنید تا روغن کاملاً خارج شود.
  2. پس از تخلیه روغن قدیمی، درپوش تخلیه روغن را ببندید و دقت کنید تا درجه حرارت موتور به حالت عادی برگردد.
  3. حدوداً 3.2 تا 3.5 لیتر روغن جدید را درون موتور بریزید. این مقدار با توجه به نوع فيلتر استفاده شده و مقدار روغن در زمان تعویض قبلی ممکن است تغییر کند.
  4. در پایان، سطح روغن را مجدداً بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در محدوده مناسب قرار دارد.

سخن نهایی

تعویض روغن موتور پراید بهترین راه برای حفظ عملکرد بهینه و طول عمر خودروی شماست. در این مقاله، با چگونگی چک کردن روغن موتور، حجم روغن با و بدون فيلتر، و مقدار روغنی که باید درون موتور بریزید، آشنا شدید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تعویض روغن موتور پراید خود را به درستی انجام دهید و از عملکرد بهینه خودرو لذت ببرید.

یزدان اویل به شما محصولاتی با عملکرد بی‌نظیر و ماندگاری بالا ارائه می‌دهد. با استفاده از روغن موتور یزدان اویل، می‌توانید موتور خودرویتان را در بهترین شرایط نگهداری کرده و عمر مفید آن را افزایش دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.