آموزش فیلتر

فیلتر هوا ساینا

خرید اینترنتی سرکان

     فیلتر هوا ساینا یکی از اصلی‌ترین قطعات موجود در این خودرو می‌باشد که روی عملکرد خودرو تاثیر مستقیمی می‌گذارد و باعث می‌شود تا گرد و غبار و ذرات موجود در هوا به داخل کابین وارد نشود. در تولید این قطعه از موادی مانند کاغذ، فلز، پلاستیک و مواد pu استفاده می‌شود، که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند که اصولا کاغذ در قسمت وسط قرار داد و مواد پی یو به آنها زده می‌شود تا بتوانند ذرات معلق موخود در هوا را به خوبی به خود جذب کنند و از ورود آنها به داخل کابین جلوگیری نمایند. این قطعه شکلی بیضی دارد و طول آن حدود ۲۹٫۵ و عرض آن حدود ۱۴ سانتی‌متر است. وجود این قطعه در خودرو اهمیت زیادی دارد؛ در نتیجه باید در انتخاب آن توجه کنید تا بتوانید با تهیه بهترین نوع از سلامت کابین اطمینان پیدا نمایید.

ویژگی فیلتر هوا ساینا

     فیلتر هوا ساینا قطعه‌ای مهم در این خودرو می‌باشد که همواره ویژگی‌های فراوان و منحصر به فردی را در خود جای داده است، ویژگی‌های این فیلتر هوا عبارتند از:

  1. تنظیم میزان هوای ورودی موتور
  2. جذب آلودگی‌ها و ذرات هوا
  3. کاهش مصرف سوخت در اتومبیل
  4. تصفیه هوای ورودی کابین خودرو
  5. افزایش کارایی موتور خودرو

     این ویژگی‌ها باعث شده تا تمام خودروسازان از این قطعه برای حفظ سلامت کابین و خودرو در برابر ورود گرد و غبار و ذرات آلوده استفاده کنند. خودرو ساینا هم به صورت ویژه از این قطعه استفاده می‌کند؛ به همین دلیل عملکرد بهتری دارد. هر چه ویژگی این قطعه بیشتر باشد میزان مصرف آن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

کاربرد فیلتر هوا ساینا

     فیلتر هوا ساینا در کنار ویژگی زیادی که دارد کاربرد خاص و مهمی هم دارد که اصلی‌ترین کابرد این قطعه جلوگیری از ورود و نفوذ گرد و غبار و ذرات موجود در هوا به کابین می‌باشد. مسلما زمانی که شما در فضای آلوده قرار می‌گیرید در صورت نداشتن فیلتر هوا تمام آلودگی هوایی محیط اطراف به کابین وارد شده و باعث آزار و اذیت شما می‌شود؛ به همین دلیل استفاده از این قطعه لازم و ضروری است تا با کمک آن بتوان تمام آلودگی محیط را از بین برد و سلامت افراد داخل کابین را تضمین کرد. این فیلتر همان گونه که در بالا هم گفتیم نه تنها از ورود گرد و غبار به داخل کابین جلوگیری می‌کند بلکه کاهش مصرف سوخت را هم به عهده دارد.

انواع فیلتر هوا برای ساینا

     انواع فیلتر هوا ساینا در بازارها وجود دارد که نظر کیفیت و کارایی و مواد مصرفی و عملکرد و حتی ماندگاری با هم متفاوت هستند، این تنوع بالا به دلیل متفاوت بودن مدل خودرو می‌باشد، از انواع این فیلتر‌های هوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فیلتر هوای اسفنجی: در تولید این فیلتر از ماده‌ای به نام پلی اورتان استفاده می‌شود؛ از این رو هم قابل شستشو است و هم ماندگاری بالایی دارد. این مدل قیمت بالایی هم دارد و تنها برخی افراد آن را تهیه می‌کنند.
  2. فیلتر هوای سلولزی: این محصول از مواد آکاردئونی به دست آمده و به نوبه خود کیفیت بالایی دارد. و نسبت به دو نمونه دیگر قیمت آن مناسب‌تر است.
  3. فیلتر هوای کتان: این قطعه از پارچه‌های آغشته به روغن تولید شده است که در ۶ لایه به هم فشرده شده‌اند از این رو عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد و از همه مهمتر قیمت بیشتری هم دارد.

هر چه فیلتر بهتری را انتخاب کنید خودرو شما عملکرد بهتری خواهد داشت. برای دیدن انواع فیلتر هوای ساینا می‌توانید به سایت اینترنتی ما مراجعه کنید و تمام نمونه‌ها را مشاهده نمایید و با مشخصات و قیمت هر نمونه آشنا شوید.

نحوه تعویض فیلتر هوا ساینا

     نحوه تعویض فیلتر هوا ساینا به گونه‌ای است که شما باید به مراکز تعویض معتبر مراجعه کنید تا به صورت کاملا دقیق قطعه تعویض گردد. لازم به ذکر است که برای تعویض این قطعه در خودرو ساینا همواره افراد باید مراحل زیر را طی کنند:

  1. ابتدا باید مورد بررسی قرار بگیرد.
  2. از داخل کاپوت به فیلتر دسترسی پیدا کنید.
  3. پیچ‌های آن را باز نمایید.
  4. فیلتر را برداشته و از فضای خود جدا کرده.
  5. سپس فیلتر جدید را در جای خود قرار بدهید.
  6. آن را تست کنید و دوباره کاپوت را ببندید.

     تمام مراحل تعویض فیلتر هوا باید طبق اصول و دقیق انجام شود و فیلتر به خوبی در جای خود قرار بگیرد تا بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد. هنگام تعویض فیلتر هوا ساینا باید نکات متعددی را رعایت کنید تا بتوانید تعویض آن را به درستی انجام بدهید و از آسیب دیدن فیلتر زمان نصب جلوگیری کنید.

عمر مفید فیلتر هوا ساینا

     فیلتر هوا ساینا هم مانند سایر قطعات خودرو دارای عمر مفید می‌باشد که پس از گذشت مدت زمان مشخصی باید آن را تعویض نمود تا روی عملکرد خودرو تاثیر منفی نگذارد، لازم به ذکر است که عمر مفید فیلتر هوا و زمان تعویض آن بستگی به شرایط آب و هوایی و محیط زندگی شما هم دارد. مسلما افرادی که در محیط آلوده‌تر زندگی می‌کنند باید سریع‌تر به تعویض فیلتر هوا اقدام نمایند. اما در شرایط بهتر زمان بیشتری می‌توان از این فیلتر استفاده کرد. به صورت معمول هر خودرو باید در هر ۵000 کیلومتر مسافت طی شده فیلتر هوای آن تعویض شود. در هوای خوب می‌توان زمان تعویض فیلتر هوا را به 10000 کیلومتر هم رساند.

راهنمای انتخاب فیلتر هوای ساینا

     راهنمای انتخاب فیلتر هوای ساینا وظایف متعددی را به عهده دارد که از مهمترین این وظایف می‌توان به معرفی و پیشنهاد بهترین فیلتر هوا برای خودرو شما و پیشنهاد بهترین روش خرید اشاره کرد. همان گونه که نام بردیم سه نمونه فیلتر هوا وجود دارد که هر سه نمونه برای ساینا مناسب هستند و تنها از نظر کیفیت و قیمت با هم متفاوت می‌باشند. راهنمای انتخاب مشخصات دقیق هر سه نمونه را به همراه قیمتی که دارند در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید با بررسی آنها و بودجه خود یکی از بهترین نمونه‌ها را انتخاب کرده و برای خودرو خود مورد استفاده قرار بدهید.

قیمت فیلتر هوا ساینا

     قیمت فیلتر هوا ساینا بسته به مدل و برندی که دارد متفاوت خواهد بود. قیمت این قطعه در ابتدا توسط تولید کننده براساس مواد مصرفی و کیفیتی که دارد تعیین می‌شود و پس از ورود به بازارها براساس تورم‌ها و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه دچار نوسانات نرخی می‌شود. این دو عامل قیمت این قطعه را به صورت سالانه و روزانه بالا می‌برند؛ به همین دلیل است که توصیه می‌شود قبل از خرید فیلتر با نمونه‌ها و قیمت‌های هر کدام آشنا شوید و سپس اقدام به خرید نمایید. قیمت این قطعه در سایت ما وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید و لیست قیمت بروز را تهیه نمایید.

سخن پایانی

     فیلتر هوا ساینا باید از بهترین نمونه‌ها باشد تا بتواند در مدت زمان نصب بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد به خصوص نمونه‌های اسفنجی که قابل شستشو هم هستند باید هنگام شستشو دقت کنید تا دچار پارگی نشود و بتوان دوباره از آن استفاده کرد که این در پرداخت هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی خواهد کرد. در زمان انتخاب فیلتر به برند و آرم و کیفیت آن توجه نمایید؛ زیرا به شما در انتخاب یک انتخابی هوشمندانه یاری می‌رساند و عمر مفید خودرو هم بیشتر خواهد شد. البته ناگفته نماند که توجه کردن به محل خرید قطعه و همچنین ابعاد و مدل فیلتر هم اهمیت زیادی دارد؛ پس با توجه بیشتری فیلتر هوا ساینا تهیه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.