آموزش تعویض روغن موتور

روغن موتور مناسب پژو پارس جدید xu7p

پژو پارس جدید xu7p

پژو پارس جدید مدل xu7p از جدیدترین مدل‌ خودرو‌های ایرانی موجود در بازار است که ساختاری منحصر به فرد و ویژه دارد؛ به همین دلیل باید متناسب با این ساختار برای آن روغن موتور انتخاب کرد تا بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد و دچار مصرف سوخت زیاد نشود. برای خودرو‌های تولیدی جدید باید از روغن موتور های جدید استفاده کرد؛ زیرا آنها موادی دارند که روی موتور خودروها تاثیر بسزایی می‌گذارد و از خراب شدن آنها جلوگیری می‌کند. در کل هر خودرو نیاز مبرمی به روغن موتور دارد تا بتواند سلامت قطعات درون موتور را تضمین نماید؛ اما باید همیشه متناسب با نوع موتور و عملکرد آن روغن را انتخاب نمود تا قطعات داخل موتور به خصوص موتور پژو پارس جدید به خوبی فعالیت کرده و دچار ساییدگی نشوند.

همچنین بخوانید :
فیلتر روغن مناسب دنا توربو شارژ

روغن موتور های مناسب پژو پارس جدید و آریسان

روغن موتور مگلوب 0W20 سپاهان 5 لیتر

1,100,000 تومان
  • 5 لیتر با بسته بندی جدید و فلزی
  • سطح کیفی جدید SN+
  • مناسب خودروهای پژو پارس جدید XU7P و خودرو های هیبریدی

جهت مشاهده لیست محصولات روانکار مناسب خودرو پژو پارس XU7P روی دکمه روبه رو کلیک کنید.

مشخصات بهترین روغن موتور مناسب پژو پارس جدید

بهترین روغن موتور مناسب پژو پارس جدید همواره دارای مشخصات فراوانی هم می‌باشد که به راحتی با توجه به این گونه مشخصات می‌توان روغن موتور آن را شناسایی و خریداری کرد. از مهمترین مشخصات بهترین روغن موتور مناسب پژو پارس جدید موارد زیر را معرفی خواهیم کرد:

  1. این روغن موتور دارای درجه گرانروی 0w20 می‌باشد.
  2. غلظت آن استاندارد است.
  3. رنگ آن زرد است.
  4. دارای کیفیت  SN است.

لازم به ذکر است که بهترین روغن موتور برای این خودرو باید بتواند نیاز آن را به خوبی پوشش بدهد و در کنار بالا بردن عملکرد و قدرت موتور، عمر مفید موتور را هم افزایش بدهد. بهترین روغن موتور روی حرکت قطعات داخل موتور تاثیر مستقیم می‌گذارد و کمک می‌کند تا آنها بتوانند هنگام روشن شدن خودرو به خوبی فعالیت کنند و در نتیجه موتور پر‌قدرت خودرو را به نمایش بگذارند. هر روغن موتور مشخصات خاص خود را دارد اما بهترین روغن موتور برای این مدل خودرو باید بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد تا خودرو بتواند با قدرت حرکت کند. ناگفته نماند که با انتخاب یک روغن موتور مناسب برای پژو پارس جدید مسلما می‌توان با اطمینان بیشتری در جاده‌ها سفر کرد و از کارایی خودرو بهره مند شد.

حجم روغن موتور مورد نیاز پژو پارس جدید

هر خودرو نیاز به حجم روغنی برای فعالیت صحیح موتور دارد که باید به صورت کامل آن را دریافت کند تا بتواند فعالیت بهتری داشته باشد. خودرو پژو پارس جدید مدل xu7p نیز باید متتاسب با حجم مورد نیاز موتور خود روغن دریافت کند، در صورتی که شما فیلتر روغن را تعویض نکنید همواره خودرو نیاز به حجمی معادل ۴٫۴ لیتر روغن نیاز دارد اما در صورتی که به همراه روغن فیلتر آن را هم تعویض نمایید باید حدودا ۴٫۷۵ لیتر روغن درون مخزن موتور روغن بریزید. اصولا یک ظرف روغن برای پژو پارس جدید ۵ لیتر وزن دارد که زمان تعویض روغن موتور خودرو تمام روغن موتور استفاده می‌شود.

حجم روغن موتور مورد نیاز این خودرو نباید از میزان گفته شده کمتر و یا بیشتر شود؛ زیرا روی عملکرد و فعالیت موتور تاثیر گذاشته و آن را مختل می‌کند، استفاده کم از روغن باعث می‌شود تا روغن به خوبی در میان قطعات حرکت نکنند و در نتیجه آنها دچار ساییدگی شوند و روغن زیاد هم می‌تواند باعث ریزش آن از درون دریچه و فشار وارد کردن به موتور شود؛ از این رو باید تنها حجم روغن مورد نیاز موتور را در اختیار آن قرار داد.

استفاده از روغن موتور ایرانی یا خارجی؟

روغن موتور‌ها در دو نوع ایرانی و خارجی موجود هستند که هر کدام دارای مشخصات و کارایی خاصی هستند. برخی می‌پرسند که کدام روغن موتور را برای خودرو خود استفاده کنیم؟ در جواب آنها باید بگوییم که روغن موتور ایرانی متناسب با شرایط آب و هوایی ایران و ساختار خودروهای داخلی طراحی و تولید شده است؛ به همین دلیل بهترین گزینه و انتخاب برای پژو پارس جدید روغن موتور ایرانی می‌باشد. میزان ویسکوزیته و گرانروی و درصد کیفی روغن‌های ایرانی متناسب با خودروهای داخلی است.

البته نمی‌توان گفت که روغن موتور های خارجی عملکرد مناسبی ندارند یا برای این خودرو مناسب نیستند؛ بلکه برخی مدل روغن موتورهای خارجی هستند که از نظر کیفی نه تنها در ایران بلکه در دنیا شناخته شده و معروف هستند و می‌توانند بهترین کارایی و عملکرد را برای این خودرو داشته باشند. با این وجود شما باید تنها متناسب با ساختار موتور خودرو خود روغن آن را انتخاب کنید تا بتوانید سلامت آن را تضمین کرده و از خرابی آن جلوگیری کنید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو پارس جدید

هر روغن موتور طی مدت زمان مشخصی عملکرد دارد و روی فعالیت موتور تاثیر مثبت می‌گذارد و پس از این که خاصیت خود را از دست داد باید به سرعت تعویض شود تا به موتور خودرو آسیب وارد نکند. این تعویض به موقع روغن برای تمام خودروها صدق می‌کند. بهترین زمان برای تعویض روغن موتور پژو پارس جدید اگر خودرو را تازه تحویل گرفته باشید باید نهایتا بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتر روغن کارخانه را تعویض کنید؛ ولی در حالت عادی شما باید در هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر روغن موتور خود را تعویض نمایید تا موتور بتواند در زمان حرکت بهترین فعالیت را از خود نشان بدهد.

باید بگوییم که تعویض به موقع و دوره‌ای روغن موتور اهمیت بسزایی در بالا بردن قدرت و سرعت موتور خودرو دارد؛ به همین دلیل باید توجه کنید که در زمان‌های تعیین شده روغن موتور خود را تعویض نمایید. البته ناگفته نماند که زمان تعویض روغن موتور باید فیلتر آن را هم تعویض کرد.

راهنمای انتخاب روغن موتور مناسب پژو پارس جدید

راهنمای انتخاب روغن موتور مناسب پژو پارس جدید به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به راحتی روغن موتوری را انتخاب کنید که از نظر کیفیت و گرانروی و ویسکوزیته فوق‌العاده است و متناسب با ساختار موتور خودرو شما می‌باشد. راهنمای انتخاب با پیشنهاد روغن موتور 0w20 با سطح کیفی SN به شما کمک کرده تا با استفاده از آن روی موتور خودرو تاثیر بگذارید. راهنمای انتخاب روغن موتور مناسب پژو پارس جدید نه تنها بهترین روغن موتور را به شما پیشنهاد می‌دهد بلکه راهی مناسب و اقتصادی را هم به شما معرفی می‌کند تا خریدی هوشمندانه را تجربه کنید.

در زمان انتخاب یک روغن موتور مناسب و باکیفیت شما باید به میزان ماندگاری و عملکرد روغن هم توجه کنید تا بتواند در مدت زمان فعالیت در موتور قطعات را به خوبی در برگرفته و از ساییدگی و خراب شدن آنها جلوگیری نماید.

مزایای استفاده از روغن موتور مناسب برای پژو پارس

استفاده از روغن موتور مناسب برای پژو پارس همواره مزیت‌های فراوانی را برای خودرو شما به همراه دارد. مزایای استفاده از روغن موتور برای خودرو پژو پارس جدید عبارت است از:

  1. در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی موتور مقاومت بالایی دارد.
  2. موتور را پاک می‌کند.
  3. مواد مضر را معلق می‌کند تا به موتور آسیب وارد نکنند.
  4. موتور را آب‌بندی می‌کنند.
  5. از سطوح فلزی محافظت می‌نمایند.
  6. کارایی موتور را افزایش می‌دهند.

باید بگوییم که این محصول همواره از رسیدن گرما به چرخه احتراق جلوگیری می‌کند. اصطحکاک بین اجزای موتور را کاهش می‌دهد، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، دارای خاصیت روان‌کاری بالا، کاهش آلودگی صوتی، کاهش استهلاک خودرو و تقویت موتور خودروو بسیاری موارد دیگر با استفاده از روغن موتور کنترل می‌شود. با کمک این محصول شما می‌توانید از موتور خودروی پژو پارس خود مراقبت نمایید تا دچار افت کیفیت و عملکرد نشود و بتواند در هر شرایطی سرعت و قدرت خاص خود را حفظ کند.

کاربرد روغن موتور برای پژو پارس جدید

روان سازی قطعات داخلی موتور خودرو پژو پارس جدید یکی از اصلی ترین کاربرد‌های اصلی این محصول می‌باشد. این محصول در هر شرایطی به خوبی از موتور مراقبت می‌کند تا بتواند در برابر سرما و گرمای شوید مقاومت بالایی از خود نشان بدهد و بدون این که در گرما دچار آتش سوزی و در سرما دچار یخ‌زدگی شود می‌تواند فعالیت کند. کاربردهای فراوان و ویژه این محصول و اهمیت استفاده از آن برای خودروها باعث شده تا هم روز به روز به سطح مصرف آن در بازار ها افزوده شود و هم تولیدات آن برای تامین نیاز بازارها به سطح انبوه برسد.

لازم به ذکر است که روغن موتور زمانی که درون موتور خودرو ریخته می‌شود به صورت مستقیم به داخل موتور رفته و پاکسازی تمام قطعات موجود داخل موتور را به خوبی انجام می‌دهد تا بتوانند از پوسیدگی و زنگ زدگی آنها جلوگیری کرده و در برابر آلودگی‌ها هم مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و آنها را خنثی می‌کند.

سخن پایانی

هر خودرویی باید روغن موتوری دریافت کند که بتواند در کنار روان کاری موتور و قطعات موجود در آن، هنگام داغ شدن هم به خوبی از قطعات محافظت نماید و از آسیب دیدن آنها جلوگیری کند. برای انتخاب یک روغن موتور مناسب و خوب شما باشد هم به کیفیت و کارایی و مواد موجود در روغن توجه نمایید و هم باید به مبلغ آن توجه کنید تا هزینه سنگینی پرداخت نکنید. باید بگوییم که خودرو پژو پارس جدید مدل XU7P موتوری پیچیده و پیشرفته‌ای دارد که برای مراقبت از موتور و جلوگیری از خراب شدن موتور باشد بهترین قطعات و لوازم مصرفی مانند روغن موتور را برای آن انتخاب کنید و سپس با اطمینان کامل از محصول استفاده نمایید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • https://yazdanoil ir/روغن-موتور-مناسب-پژو-پارس-جدید-xu7p/ (63)
  • https://yazdanoil ir/روغن-موتور-مناسب-پژو-پارس-جدید-xu7p/#:~:text=مشخصات بهترین روغن موتور مناسب پژو پارس جدید&text=این روغن موتور دارای درجه گرانروی 0w20 می‌باشد (16)
  • https://yazdanoil ir/روغن-موتور-مناسب-پژو-پارس-جدید-xu7p/#:~:text=خودرو پژو پارس جدید مدل درون مخزن موتور روغن بریزید (5)
  • https://yazdanoil ir/روغن-موتور-مناسب-پژو-پارس-جدید-xu7p/#:~:text=بهترین زمان برای تعویض روغن را از خود نشان بدهد (1)
  • https://yazdanoil ir/روغن-موتور-مناسب-پژو-پارس-جدید-xu7p/#:~:text=مشخصات بهترین روغن موتور مناسب پژو پارس جدید&text=این روغن موتور دارای درجه رنگ آن زرد است (1)
  • تعویض‌فیلترپارس‌موتور‌جدید (1)
  • حجم روغن موتور پژو پارس های موتور جدید (1)
  • سرویس روغن پارس موتور جدید (1)
  • میزان و کیفیت روغن پرشیا موتور جدید (1)
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “روغن موتور مناسب پژو پارس جدید xu7p

  1. علی گفت:

    سلام درشرایط جوی بسیارگرم درخوزستان ازچه روغنی برای پژوپارس موتورجدید استفاده کنیم اخه ۰w۲۰خیلی رونه در گرما اب میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. یزدان اویل گفت:

      طبق دفترچه شما باید از روغن موتور 020 استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.