آموزش تعویض روغن موتور, آموزش روغن موتور

هزینه تعویض روغن موتور تیبا

سلام به یزدان اویلی های عزیز.
امروز در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه ی تعویض روغن موتور خودرو تیبا باهم صحبت کنیم. با توجه به بالا رفتن هزینه های نگهداری خودرو ممکن است، شما با مراجعه به اتوسرویس ها و یا هنگام تعویض روغن موتور خودروی خود با این مشکل مواجه شوید که هزینه ی تعویض روغن موتور تیبا چقدر است؟
در این مقاله بر آن شدیم تا با توجه به قیمت های به روز و کنونی روغن موتور بتوانیم موارد مختلف را در این زمینه بررسی کنیم. البته برای بررسی بهتر و به روزتر قیمت های مختلف محصولات مربوط به روغن موتور و فیلترها شما می توانید به بخش فروشگاهی یزدان اویل مراجعه کنید، تا قیمت به روز و دقیق تر محصولات را در آن بخش بررسی نمایید. اما با توجه به اینکه شما می خواهید یک مجموعه قیمت مناسب را مشاهده کنید، پس بهتر است که در این بخش همراه ما باشید تا بدانید در هر صورت چه نیازهایی برای تعویض روغن موتور تیبا وجود دارد.

مشخصات موتور تیبا

خودرو تیبا دارای یک موتور با استاندارد یورو ۴ است که با کیفیت خوب خود توانسته رضایت مخاطبان را (در سطح خودروهای ارزان قیمت) جلب کند. تیبا به عنوان اولین خودروی ملی سایپا در مدت کوتاهی توانسته رضایت مخاطبان را جلب کند.و جایگزینی برای پراید در نظر گرفته شود. خودرو تیبا با حجم موتور ۱۵۰۳ سی سی و قدرت ۸۷ اسب بخار و همچنین گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر با شتاب ۱۳ ثانیه ای خود می تواند از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد.
این خودرو دارای ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است. سوپاپ های خودرو تیبا در سایزهای استاندارد یورو ۴ است که شما باید از روغن موتورهای مخصوص این خودرو برای تعویض روغن موتور تیبا استفاده کنید که این نکات و بقیه فیلتر های خودرو تیبا در ادامه ی این مقاله بررسی می گردد.

روغن موتور مخصوص تیبا

طبق دفترچه راهنمای خودرو تیبا نوشته شده است که باید از روغن موتور هایی با درجه ی گرانروی یا ویسکوزیته ی 10W40 برای خودروی تیبا استفاده کرد.

دقت کنید این نکات برای انواع تیبا مانند تیبا 1 و تیبا 2 هاچبک یکسان می باشد.

از لحاظ سطح کیفی API نیز روغن موتوری که برای خودروی تیبا استفاده میکنیم، باید از سطح کیفی SJ به بالا باشد. یعنی سطوح کیفی SJ و SL و یا حتی SM برای خودروی تیبا مناسب است که با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید باید روغن موتور مناسب خودروی خود را انتخاب کنید.

خرید روغن موتور ایرانول برای کوییک

بهترین روغن موتور ایرانول برای تیبا

هرچند این نکته را بارها متذکر شده‌ایم که بهترین روغن موتور برای هر خودرویی آن روغن موتوریست که تاکنون در آن استفاده شده است. در صورت رضایت از مدل روغن موتور قبلی، از همان روغن موتور باید استفاده کنید.
حجم روغن موتور خودرو تیبا با تعویض فیلتر روغن، چیزی حدود سه و نیم لیتر می باشد. پس یک بسته  سه و نیم لیتری از روغن موتور برای تعویض کامل روغن موتور با فیلتر خودروی تیبا برای شما کافی می‌باشد. در ادامه همراه ما باشید تا بررسی‌های بیشتری روی فیلترهای مختلف خودروی تیبا انجام دهیم.

فیلتر روغن مخصوص تیبا

تقریبا کوچکترین سایز فیلتر روغن را فیلتر روغن تیبا دارد. فیلتر روغن تیبا با خودروهایی مثل ساینا، کوییک، پراید، پرایدهای کاربرات، پراید های انژکتور یکسان است. این فیلتر روغن در نسخه هایی با ۴، ۶ و ۸ کانال ورودی توسط شرکت های مختلف تولید فیلتر روغن تولید و به بازار عرضه شده اند.
شما می توانید فیلترهای مختلف را با استاندارد ملی ایران تهیه کنید و برای خودروی خود استفاده نمایید. همانگونه که گفته شد انواع این فیلترها و همه  روغن موتور های مورد نیاز خودروی تیبا در بخش فروشگاهی”یزدان اویل” موجودند و شما می توانید آنها را به سبد خرید خود اضافه نمایید و یا از پکیج های اقتصادی با ارسال رایگان به سراسر ایران “یزدان اویل” استفاده کرده تا بتوانید با قیمت بسیار مناسب روغن موتور و فیلتر خودرو تیبا خود را تعویض کنید.

جهت مشاهده تمامی محصولات مورد نیاز تیبا اینجا را کلیک کنید.

هزینه خرید فیلتر روغن خودرو تیبا در حال حاضر که شهریور ۱۴۰۱ است از قیمت ۲۵ الی ۵۰ هزار تومان می باشد، اما همانگونه که گفته شد برای مشاهده ی قیمت دقیق می توانید به بخش فروشگاهی یزدان اویل مراجعه کنید.

خرید فیلتر روغن تیبا سرکان

بهترین فیلتر روغن تیبا سرکان

فیلتر هوای مخصوص تیبا

کسانی که خودروی تیبا دارند حتما این نکته را می‌دانند که فیلتر هوای خودرو تیبا از لحاظ سایز تقریبا یکی از بزرگ‌ترین فیلتر هوا خودروهای داخلی ایران است. فیلتر هوای این خودرو یک بیضی بزرگ است که توسط کاغذهای چین خورده با قطری حدود ۱۰ سانت در محل خود قرار می‌گیرد که بالا و پایین این دو بخش از فیلتر توسط شبکه هایی به هم متصل هستند. قیمت فیلتر هوای خودروی تیبا بسته به شرکت تولیدی از ۳۵۰۰۰ تومان تا ۱۰۰۰۰۰ تومان متغیر است. البته این قیمت مخصوص به همین الان است که ما این مقاله را می نویسیم و ممکن است بر اثر گذر زمان قیمت متفاوت باشد.

صافی بنزین مخصوص تیبا

صافی بنزین مخصوص تیبا چالش های متفاوتی دارد.
ما در این مقاله بررسی های مختلف در مورد صافی بنزین خودروی تیبا را انجام دادیم که شما می توانید آن را از اینجا مطالعه کنید.

صافی بنزین تیبا 1400

مدل صافی بنزین تیبا 1400

صافی بنزین خودروهای تیبا قبل از ۹۹ همان صافی بنزین های پژو هستند که در دو نوع پلاستیکی و آلومینیومی و فلزی تولید شده اند که توسط شرکت های مختلف تولید صافی بنزین به بازار عرضه می‌شوند اما صافی بنزین خودرو های تیبا بعد از مدل ۹۹ به مدل توباکی تغییر کردند و دیگر در مسیر بنزین از باک تا سوزن های انژکتور صافی وجود ندارد و باید داخل باک این صافی بنزین تعویض گردد. اما تیباهای قدیمی و نسخه‌های اول تیبا از صافی بنزین هایی با سه کانال ورودی و خروجی استفاده می کنند که آن محصول نیز در بخش فروشگاهی یزدان اویل موجود است.

جهت مشاهده انواع صافی بنزین کلیک کنید.

فیلتر کابین مخصوص تیبا

کابین این خودرو نیز دارای یک فیلتر دو تکه است که در پشت درب داشبورد آن در محل محفظه  ورودی هوای خودرو قرار می گیرد این فیلتر نیز بهتر است با هر بار تعویض روغن، تعویض گردد. فیلتر کابین مخصوص خودروی تیبا نیز در بخش فروشگاهی یزدان اویل موجود است.

خرید فیلتر کابین تیبا

بهترین فیلتر کابین تیبا

جمع هزینه های تعویض روغن تیبا

 شما میتوانید مدلهای مختلف از هر محصولی را خریداری کنید بنابراین بازه های قیمتی خرید محصولات مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال یک روغن ۳/۵ لیتری 10W40 با کیفیت SJ در حال حاضر قیمتی حدود ۲۵۰ هزارتومان دارد اما میتوان روغن موتور SL که کیفیت بیشتری دارد را نیز برای خودروی تیبا خریداری کرد که این بسته به سلیقه ی شخصی شماست وبودجه ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید.
بطور میانگین در صورت استفاده از روغن موتور 10W40_SJ یک فیلتر روغن معمول و یک فیلتر هوای معمول در کنار یک صافی بنزین و فیلتر اتاق، در مجموع چیزی حدود بین ۴۰۰ الی ۴۲۰ هزار تومان هزینه برای تعویض کامل این موارد وجود دارد البته اجرت تعویض با توجه به شهر شما و محلی که مراجعه می‌کنید، متفاوت است که به مبلغ مورد نظر اضافه می گردد. اما شما می‌توانید از فیلترهای سرکان برای این کار استفاده کنید و همچنین یک روغن موتور با کیفیت بالا استفاده کنید که در این حالت چیزی معادل با ۵۸۰ الی ۶۰۰ هزار تومان هزینه باید برای این کار کنار بگذارید که البته اجرت تعویض هم به آن اضافه میشود.
پس انتخاب برند، نوع کیفیت روغن موتور، نوع کیفیت فیلترها، در تعیین هزینه ی تعویض روغن موتور بسیار موثر است و چیزی حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت ایجاد می‌کند. تمام بسته های آماده با ارسال رایگان در بخش فروشگاهی یزدان اویل موجودند و جزئیات تمامی محصولات در بخش توضیحات محصول، هر کدام از آنها نوشته شده است. شما می توانید با مراجعه به هر محصول اطلاعات بیشتر در مورد آن کسب کنید و بر اساس بودجه ی خود از پکیج های اقتصادی روغن موتور یزدان اویل استفاده نمایید.
یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • تعویض روغن تیبا (1)
author-avatar

درباره علی یزدانیان

از کودکی، علاقه خاصی به خودروها داشتم و بالاخره در سال 90 وارد کار مورد علاقم، یعنی بررسی و فروش تخصصی "روغن موتور و انواع فیلتر" شدم. در اینجا میخوام تجربیاتم رو در مورد انواع محصولات روانکار و همچنین روش های نگهداری از خودرو با شما درمیون بزارم. همراه من باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.