آموزش تعویض روغن موتور, آموزش روغن موتور

هزینه تعویض روغن موتور سمند

هزینه تعویض روغن موتور و فیلتر های سمند چقدر است ؟

سلام به شما همراهان گرامی.
همانگونه که مطلع هستید این روزها هزینه‌های نگهداری خودرو بسیار بالا رفته است. ما در اینجا در فروشگاه اینترنتی” یزدان اویل” در تلاشیم که بهترین و صحیح ترین اطلاعات را در زمینه ی انواع روانکار ها و نگهداری خودرو در اختیار شما قرار دهیم. امروز در این مقاله سعی داریم در مورد هزینه تعویض روغن موتور سمند صحبت کنیم. خودرو سمند داره نسخه‌های مختلفی است که هر کدام از آنها روغن موتور های مخصوص به خود با هزینه های متفاوت را دارند. انواع خودروهای سمند و روغن موتور های مخصوص آن با هزینه‌های آن در این مقاله بررسی می گردد.
همانگونه که می دانیم هزینه های تعویض روغن هم مانند هزینه‌های نگهداری دیگر خودرو افزایش چشمگیر داشته است. در صورتی که اطلاعات لازم در زمینه ی هزینه  تعویض روغن موتور را می خواهید بدانید، همراه ما باشید تا در این مقاله به بررسی های بیشتر در مورد روغن موتور و نحوه تعویض آن و همچنین هزینه های مختلف آن را بررسی کنیم.

انواع سمند

انواع سمند در نسخه های مختلفی سالهاست که در بازار وجود دارد. وقتی که نام از انواع سمند می‌بریم ما بیشتر بحث موتور آن را داریم. یعنی آپشن ها، برندها و بقیه  مواردی که باعث میشود دو یا چند نسخه از سمند وجود داشته باشد را بررسی نمی کنیم و صرفاً موتور های مختلفی که روی انواع خودروهای سمند قرار گرفته است را بررسی می کنیم چون ما و مبحث ما در مورد روغن موتور سمند میباشد.
اولین نوع از سمند همان سمند معمولی با موتور XU7 است که به سمند ۱۸۰۰ سی‌سی معروف است. سمندهای دوگانه سوز نیز از این موتور بهره مندند. نوع دیگر از موتور سمند، موتور سمند ef۷ یا همان خودرو ملی است. این موتور نیز یکی دیگر از انواع موتور هاییست که بر روی خودرو سمند نصب شده است. یک نسخه از خودروی سمند که بسیار کم در بازار وجود دارد نیز سمند تیوفایو است که موتور تی یوفایو بر روی آن نصب شده است. هر سه مدل این خودرو و موتور های مختلفی که بر روی این خودرو نصب شده است را با هم بررسی می‌کنیم تا بتوانیم در مورد هزینه  تعویض روغن موتور این سه نوع موتور را باهم مقایسه و بررسی نماییم. پس همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد هزینه تعویض روغن موتور سمند را بررسی کنیم.

روغن موتور مورد نیاز سمند

موتور سمند از نوع XU7 یا همان 1800CC از روغن موتور 20W50 با API بالاتر از SL استفاده می کند. اما موتور سمند تی یوفایو و سمند EF7 یا خودروی ملی باید از روغن موتورهای 10W40 یا در فصل سرد میتوان از روغن موتورهای 5W30 با کیفیت API بالاتر از SL استفاده کرد.
حجم روغن موتور سمند های XU7 یا همان سمند ال ایکس معمولی با تعویض فیلتر ۴/۵ لیتر و سمند های تیوفایو ۳/۷ لیتر و سمند های موتور ملی یا همان EF7 با تعویض فیلتر روغن ۵ لیتر می باشد. دقت کنید که این مقدار ها باید دقیقاً در موتور خودرو استفاده شود چون تمامی ساختارهای مختلف و بخش‌های مختلف موتور خودرو بر اساس حجم روغن موتور ترکیب بندی شدند. از لحاظ قیمت، روغن موتورهای 10W40 نسبتاً گران تر از روغن موتورهای 20W50 هستند، همچنین با توجه به بودجه مورد نظر شما هزینه روغن موتورهای SM و SN بالاتر از روغن موتور SL هستند، هرچند شما می‌توانید از روغن موتورهای SL استفاده کنید اما برای محافظت بیشتر از خودرو می تواند روغن موتور های با کیفیت تر استفاده کرد.

فیلتر روغن انواع سمند

سمندهای معمولی یا همان XU7 از فیلتر روغن پژو که همان فیلتر رزوه ای که از انواع ۴، ۶ و ۸ کانال ورودی می باشد، استفاده می‌کند. این فیلتر روغن به صورت پیچ و مهره در محل خود بسته می‌شود، اما سمند های TU5 از همان فیلتر روغن ۲۰۶ تیپ ۵ که یک استوانه ی کوچک است استفاده می‌کند که در یک محل فیلتر در جلوی موتور خودرو بسته می شود.

خرید فیلتر روغن پژو پارس سال سرکان

فیلتر روغن سمند XU7 با موتور معمولی

قیمت فیلتر روغن 206 سرکان

فیلتر روغن سمند TU5

فیلتر روغن خودرو سمند های موتور ملی یا همان ef۷ نیز مانند موتور تیوفایو در یک محل جا فیلتر بسته می‌شود که استوانه ای هستند که نسبتا ارتفاع بیشتری نسبت به فیلتر روغن تیوفایو دارد و فقط مخصوص خودروی ef۷ می باشد.

خرید فیلتر روغن سمند ای اف سون سرکان

قیمت فیلتر روغن سمند ای اف سون سرکان

 

فیلتر هوای انواع سمند

فیلتر هوا سمند معمولی همان فیلتر هوا پژوست که درواقع یکی از  انواع پرمصرف ترین فیلتر هوا در کشور ایران می باشد. این فیلتر هوا یک مستطیل است که طول آن نسبت به عرض آن بیشتر است.

خرید فیلتر هوا پژو 405 سرکان

قیمت فیلتر هوا پژو 405

فیلتر هوای سمند TU5 نیز از همان فیلتر هوای معروف تی یوفایو که تقریبا بلند و کشیده است استفاده می کند، که یک پارچه ی پشمی معمولاً روی آن کشیده شده است تا بتواند فشار ورودی هوا را کنترل کند و ذرات بیشتری به خود جلب نماید.

خرید فیلتر هوا پژو 206 بلند سرکان

بهترین فیلتر هوا سمند TU5

فیلترهوای سمند EF7اندازه ای مابین این دو مقدار دارد یعنی از لحاظ طول کوتاه تر از فیلتر هوای تیوفایو و بلندتر از فیلتر هوای سمند معمولی می باشد که روی جلد این محصول حتما نوشته شده است: فیلتر هوای مخصوص خودروی ملی.

خرید فیلتر هوا خودور ملی سرکان

قیمت فیلتر هوا خودرو ملی سرکان

تمامی این فیلتر ها در بخش فروشگاهی “یزدان اویل” موجود است و شما می توانید قیمت به روز آنها را مشاهده و آنها را سفارش دهید.

جهت مشاهد قیمت کلیک کنید:

فیلتر هوا سمند معمولی

فیلتر هوا سمند TU5

فیلتر هوا سمند EF7

 

فیلتر اتاق یا کابین

فیلتر اتاق یا کابین خودرو سمند در تمامی نسخه ها یکسان است و یک مستطیل است که در جلوی خودرو زیر برف پاکن شاگرد نصب میگردد. دقت کنید با هر بار تعویض روغن بهتر است فیلتر کابین نیز به صورت کامل تعویض گردد و محل آن توسط باد از گرد و غبار رفع شود چرا که در صورت نبود فیلتر هوا، ممکن است ذراتی وارد سیستم تهویه خودرو شوند و باعث شوند که فن موتور کولر یا بخاری خودرو کار نکند پس اهمیت فیلتر کابین خودرو چیزی کمتر از بقیه فیلترهای خودرو نیست.

فیلتر بنزین

فیلتر بنزین یا صافی بنزین خودرو سمند نیز در تمامی نسخه ها از یک مدل یا یک نوع استفاده می شود. اما نسخه های مختلفی در طراحی و تولید آنها استفاده شده است؛ صافی بنزین های پلاستیکی، صافی بنزین های فلزی و صافی بنزین های آلومینیومی که به ترتیب قیمت با توجه به کیفیت آن ها رده بندی می گردد.
شرکت های مختلف فیلترسازی صافی بنزین خودرو سمند که همان صافی بنزین خودرو پژو و بعد تحت عنوان صافی بنزین پژویی معروف است را تولید می‌کند و شما می توانید این صافی بنزین را تهیه کرده و برای خودرو خود استفاده نمایید.

هزینه تعویض روغن موتور سمند

سمندهای مختلف هزینه های مختلفی دارند. در ابتدا به ترتیب دسته بندی انواع سمند هزینه های آنها را بررسی می‌کنیم؛
۱ . سمند با موتور XU7 یا همان سمند معمولی 1800CC:
تعویض روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین و صافی بنزین این خودرو در کمترین حالت ممکن در شهریور ماه ۱۴۰۱ چیزی حدود ۵۲۰۰۰۰ الی ۵۳۰,۰۰۰ تومان هزینه دارد البته این هزینه برای ۵ لیتر روغن موتور است و نیم لیتر روغن موتور در این حالت اضافه می آید که در سرویس بعدی تعویض روغن می توانید از آن نیم لیتر استفاده کنید، که اگر بخواهید مبلغ آندنیم لیتر را کم کنیم چیزی ۴۷۰۰۰۰ الی ۴۸۰۰۰۰ تومان هزینه ی تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و تمامی فیلتر هاست البته بدون اجرت تعویض.
۲ . سمند های ملی یا همان موتور ef۷:
این نوع از سمندها نیز که از روغن موتورهای 10W40 استفاده می کنند در حالت عرف و در حالتی که کمترین هزینه  ممکن را برای آن و تقریباً کیفیت های ضعیف تر فیلتر را برای تعویض فیلترهای آن در نظر بگیرید، در همین ماه یعنی شهریور ماه ۱۴۰۱ چیزی حدود ۵۷۰ الی ۶۰۰ هزار تومان هزینه  تعویض ۵ لیتر روغن موتور و تمامی فیلتر ها البته بدون اجرت تعویض روغن موتور است.
3. سمند های TU5:

در مورد سمندهای TU5 نیز باتوجه به اینکه صرفا ۳/۷ لیتر روغن موتور برای آنها است استفاده می شود و در کمترین حالت ممکن که ارزانترین فیلتر ها برای آن استفاده شود بدون اجرت چیزی حدود ۴۴۰ الی ۴۷۰هزارتومان هزینه تعویض روغن موتور این نوع از سمند می باشد. دقت کنید تمامی فیلترهایی که در این مورد در نظر گرفته شد، در کمترین مبلغ خود و معمولی ترین نوع فیلترها می باشد. اگر از فیلتر های باکیفیت و گران تر استفاده کنید، قطعاً این هزینه‌ها بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان بیشتر از هزینه های مطرح شده می باشد.
برای متوجه شدن قیمت به روز تمامی محصولات مورد نیاز هر خودرو میتوانید در منوی همین سایت به بخش فروشگاهی مراجعه کرده و نوع خودروی خود را انتخاب کنید تا قیمت به روز تمامی محصولات را مشاهده کنید.همچنین در بخش پکیج های اقتصادی می‌توانید پکیج مخصوص خودروی خود را انتخاب کنید تا به صورت رایگان برای شما ارسال گردد. یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • https://yazdanoil ir/هزینه-تعویض-روغن-موتور-سمند/ (1)
author-avatar

درباره علی یزدانیان

از کودکی، علاقه خاصی به خودروها داشتم و بالاخره در سال 90 وارد کار مورد علاقم، یعنی بررسی و فروش تخصصی "روغن موتور و انواع فیلتر" شدم. در اینجا میخوام تجربیاتم رو در مورد انواع محصولات روانکار و همچنین روش های نگهداری از خودرو با شما درمیون بزارم. همراه من باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.