آموزش روغن موتور, روغن موتور یزدان اویل

روغن موتور برای سمند ef7

جهت مشاهده تمامی محصولات شامل انواع فیلتر ها روانکار ها و روغن موتور های مورد نیاز سمند Ef7 روی دکمه رو به رو کلیک کنید.

بروزرسانی در تاریخ 1402/06/05

روغن موتور برای سمند Ef7

سمند ef7 خودرویی نسبتا متفاوت نسبت به خودروهای هم رده خود می باشد. چرا که از لحاظ حجم روغن موتور و نوع موتور متفاوت است. خودرو سمند ef7 با توجه به شتاب و قدرت بالای خود توانسته رضایت اغلب مخاطبان را جلب کند.
در این مقاله ما سعی داریم که روغن موتور برای سمند ef7 را خدمت شما معرفی کنیم. پس در صورتی که این خودرو را دارید و می خواهید بهترین روغن موتور و در واقع بهترین نگهداری را از خودرو سمند ef7 خود انجام دهید همراه ما باشید تا انواع مشخصات فنی مانند اینکه سمند ef7 چه روغن موتوری احتیاج دارد و یا اینکه حجم روغن موتور سمند ef7 چقدر است؟ و سوالاتی از این قبیل را در این مقاله پاسخ دهیم در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات سمند ef7

سمند ای اف سون Ef7 یک محصول سدان خانوادگی سایز متوسط است که توسط شرکت خودرو سازی ایران خودرو تولید شده است. این خودرو یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت ایران خودرو می باشد. بی شک یکی از بزرگ‌ترین مزیت های این ماشین که با افزایش قیمت بنزین امکان صرفه جویی را در هزینه ها برای خود فراهم می‌کند، تولید آن در دو نوع بنزینی و دوگانه سوز است، یعنی شما می توانید به عنوان یکی از بهینه ترین خودروهای دوگانه سوز در بازار ایران این خودرو را تهیه کنید. محور حرکت خودرو سمند ef7 دیفرانسیل جلو می باشد و حجم موتور آن ۱۶۴۵ سی سی است. حداکثر قدرت آن ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه در نسخه ی بنزینی و ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه در نسخه ی دوگانه سوز است. حداکثر گشتاور سمند ef7 نیز ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه در حالت بنزینی و ۱۳۶ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه در حالت گاز می باشد. شتاب این خودرو نیز ۱۲ ثانیه برای رسیدن از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت ثبت شده برای آن در نسخه ی بنزینی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و در نسخه ی گازسوز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
این خودرو دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ می‌باشد و انتقال قدرت آن از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دنده دستی انجام میگردد. مصرف سوخت سمند ای اف سون ۷/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومترمی باشد. مشخصات مطرح شده نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند یک خودروی جذاب و کاربردی در بازار باشد. آپشنها و امکانات رفاهی خودرو سمند ef۷ نیز در حد متوسط است. در ادامه همراه ما باشید تا روغن موتور برای سمند ef7 را با هم بررسی کنیم.

روغن موتور مناسب سمند ef7

طبق دفترچه راهنمای خودرو سمند ef7 باید از روغن موتورهای با درجه گرانروی 10W40 برای خودرو سمند ef7 استفاده کرد. استفاده از روغن موتورهای دیگر برای این خودرو مناسب نمی باشد اما می‌توان در فصول سرد و یا در جاهایی که هوا بسیار سرد است از روغن موتورهای 5W30 نیز برای این خودرو استفاده کرد اما در حالت عادی استفاده از روغن موتورهای 10W40 برای این خودرو پیشنهاد می‌گردد.
از لحاظ سطح کیفی API نیز در دفترچه راهنمای این خودرو نوشته شده است که از روغن موتور های بالاتر از سطح کیفی SL برای خودرو سمند ef7 استفاده شود اما دقت کنید که در صورتی که بودجه لازم در نظر گرفته شده است می‌توانید از روغن موتورهای با سطح کیفی SM و یا SN نیز برای سمند ef7 نیز استفاده نمایید چون هر آنچه که شما هزینه برای نگهداری خودرو سمند ef7 انجام دهید در واقع نوعی سرمایه گذاری انجام داده اید. چرا که در صورتی که روغن موتور از کیفیت لازم برخوردار نباشد، هزینه نگهداری خودروی شما افزایش خواهد یافت پس مواظب باشید که حتما از روغن موتور های بسیار با کیفیت برای خودرو سمند ای اف سون استفاده کنید همچنین در مورد فیلتر روغن سمند ef7 نیز باید این نکته را بدانید که حتما باید از بهترین جنس استفاده کنید و همیشه واشر آن را نیز تعویض نمایید. تعویض واشر فیلتر روغن سمند ef7 بسیار مهم است.

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 20W50 چهار لیتری

309,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور سوپر پیشتاز 20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SL/CF
  • حجم:4 لیتر

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40 چهار لیتری

399,000 تومان

روغن موتور بهران رانا 20W50 حجم 4 لیتر

349,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور بهران رانا  20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SM
  • حجم:4 لیتر

روغن موتور کاسترول مگناتک 10W40 حجم 4 لیتر

روغن موتور سمند ای اف سون چند لیتر است

به طور معمول، روغن موتور سمند EF7 به مقدار 3.5 لیتر استفاده می‌شود. این مقدار برای تعویض کامل روغن موتور در خودروی سمند EF7 مناسب است. همچنین، توصیه می‌شود همیشه دستورالعمل‌های تعویض روغن موتور سمند EF7 را در دفترچه راهنمای خودرو مورد مطالعه قرار دهید و در صورت نیاز به مشاوره بیشتر، با نمایندگی یا خدمات پس از فروش سمند تماس بگیرید.

سمند EF7 با ویژگی‌های منحصر به فرد و طراحی مدرن خود، نیازمندی‌های خاص خود را از روغن موتور دارد. در اینجا، روغن موتور سمند EF7 نقش کلیدی در حفظ سلامت و بهره‌وری موتور ایفا می‌کند. این روغن موتور با فرمولاسیون مناسب خود، عوامل خوردگی، اکسیداسیون و نشتی را به حداقل می‌رساند و در نتیجه عمر مفید موتور را افزایش می‌دهد.
اگر به دنبال تامین روغن موتور سمند EF7 با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، فروشگاه یزدان اویل به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه مطرح است. با مجموعه‌ای از روغن‌های موتور با استانداردهای بین‌المللی، فروشگاه یزدان اویل به شما اطمینان می‌دهد که خودروی شما همیشه با بهترین روغن‌ها تأمین شده و عملکرد بهتری خواهد داشت.
 
روغن موتور سمند ای اف سون چند لیتر است

حجم روغن موتور سمند ef7

در مورد حجم روغن موتور سمند ef۷ بحث های مختلفی اتفاق می‌افتد، اغلب کارشناسان و یا اتوسرویس ها ممکن است به این اشتباه دچار شوند که برای تعویض روغن کامل با فیلتر روغن چیزی برابر با ۵/۵ لیتر روغن موتور استفاده کند در صورتی که این موضوع صحیح نمی باشد و شما طبق دفترچه راهنمای خودرو سمند ef7 بهتر است که از ۵ لیتر روغن موتور بیشتر استفاده نکنید. پس خرید یک بسته بندی ۵ لیتری روغن موتور برای سمند ef7 کافیست این حجم از حجم روغن موتور با تعویض فیلتر می باشد یعنی در صورتی که فیلتر روغن را هم تعویض کنید همان ۵ لیتر روغن موتور کافی میباشد.

روغن موتورهای پیشنهادی برای سمند ef7

شرکت های مختلف و معتبر نفتی در کشور ایران روغن موتور های مختلفی را تاکنون تولید کردند که می توانید از آنها برای سمند ef7 استفاده کنید. این محصولات  اغلب امتحان خود را پس دادند و نتیجه ی تجربه ی چند ساله ی کارشناسان یزدان اویل میباشند. پس می توانید با خیال راحت از این روغن موتورها استفاده کنید اما دقت کنید حتما از نسخه‌های اصلی این روغن موتور ها استفاده کنید چرا که نسخه ی تقلبی همه  آنها در بازار موجود است. جهت خرید روغن موتور های اصلی می توانید به بخش فروشگاهی یزدان اویل مراجعه نمایید.

در ادامه روغن موتور های پیشنهادی و مناسب برای سمند ef7 را با هم بررسی میکنیم؛
۱. روغن موتور کاسترول مگناتک 10W40 با API_SM
۲. روغن موتور بهران رانا 10W40 با API_SM
۳. روغن موتور ایرانول ریسینگ 10W40 با API_SL
۴. روغن موتور بهتام 10W40 با API_SL
۵. روغن موتور پارس سوپر پایا 10W40 با API_SL
۶. روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40 با API_SL
۷. روغن موتور توتال اماراتی 10W40 با API_SN
۸. روغن موتور اسپیدی سوپر پاور 10W40 با API_SL
تمامی روغن موتور های ذکر شده برای خودرو سمند ef7 مناسب است. جدیدا شرکت اسپیدی محصول دیگری برای خودروهای سمند ef7 دوگانه سوز پیشنهاد کرده است که نام آن اسپیدی اکو می باشد. این روغن موتور با بسته بندی فلزی در حجم ۵ لیتر تولید شده است و شما می توانید با خیال راحت از این روغن موتور برای خودرو سمند ef7 خود استفاده نمایید.

سخن آخر

با توجه به مشخصات سمند ef7 شما باید از روغن موتورهای استاندارد و بسیار با کیفیت برای این خودرو استفاده کنید چون هزینه ی تعویض قطعات و تعمیر خودروهایی با موتور ef7 کمی بالاتر از خودروهای دیگر است پس باید مواظب آن بود تا هزینه‌های جاری خودروی خود را کاهش دهید. یکی از روش‌های مواظبت از خودرو تعویض به موقع و درست روغن موتور است.
در این مقاله سعی کردیم مشخصات فنی روغن موتور سمند ef7 را با هم بررسی کنیم و تمامی محصولات پیشنهادی برای خودرو سمند ef7 را نیز در این مقاله قرار دادیم پس شما می توانید از این محصولات استفاده کنید.
اغلب این محصولات در بخش فروشگاهی یزدان اویل موجود است. کافیست در منوی وب‌سایت به بخش فروشگاهی مراجعه کرده و محصولات مورد نظر را جستجو نمایید. یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید. در صورتی که هرگونه تجربه، سوال یا پرسشی در مورد روغن موتور برای سمندef7 دارید، میتوانید در بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • https://yazdanoil ir/روغن-موتور-برای-سمند-ef7/ (22)
  • حجم روغن سمند ای اف سون (1)
  • حجم روغن موتور سمند اف سون دوکانه (1)
  • حجم روغن موتور سمند اف سون گازسوز چند لیتر است (1)
  • حجم روغن مونور سمند ef7 (1)
بازگشت به لیست

11 دیدگاه در “روغن موتور برای سمند ef7

  1. بهزاد نقدی گفت:

    ایرانول بهتره یا بهران

    1. یزدان اویل گفت:

      هر دو عالی هستن.

  2. عبدالحسین جوادی گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین 😍😍😍

    1. یزدان اویل گفت:

      بله حتما باز هم محصولات رو معرفی میکنیم.

  3. سلام خسته نباشید
    حجم دقیق موتور ای اف سون اتمسفر با تعویض فیلتر روغن ۵ لیتر هست یا ۵.۵؟
    ماشین بنده سورن پلاس هست خواستم دقیق بدونم یکی میگه ۵ لیتر یکی میگه ۵.۵ لیتر!!!

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام طبق دفترچه راهنما 5 لیتر کافیه.

  4. مجید گفت:

    میزان کارکرد خودرو برای تعویض مجدد روغن چند کیلومتر باید باشد؟

    1. یزدان اویل گفت:

      بستگی به شرایط مختلف متفاوت است. قدمت خودرو، وزن بار، نوع جاده مورد تردد و … همگی عوامل تعیین کننده زمان تعویض هسند.

  5. فرهاد گفت:

    درود بر شما
    ماشین من دنا 96 هست از همون اول همیشه ۵ لیتر با فیلتر میریختم که تازگی صدای اضافی از روی موتور میاد به مکانیک نشون دادم گفت صدای استکان تایپیت هست اگه نیم لیتر روغن اضافه کنی درست میشه هنوز نریختم نظر شما چی هست؟

    1. یزدان اویل گفت:

      دفترچه خودرو نوشته 5 لیتر

  6. بیژن گفت:

    با سلام ، بنده سمند ef7 دوگانه دارم و توی دفترچه راهنمای خودرو نوشته ۵.۵ لیتر ، چطور تو دفترچه شما نوشته ۵ لیتر؟!🤔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.