آموزش فیلتر

بهترین فیلتر روغن پژو

بهترین فیلتر روغن پژو

سلام خدمت دوستان یزدان اویل. در این مقاله سعی داریم در مورد فیلتر روغن صحبت کنیم. فیلتر روغن خودرو پژو در انواع مختلفی تولید شده است و با توجه به نوع خودروی مورد نظر، هر خودرویی فیلتر مخصوص به خود را دارد.
در این مقاله در ابتدا سعی می کنیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که کاربرد فیلتر روغن چیست؟ انواع فیلتر روغن را باهم بررسی میکنیم، همچنین کانال های ورودی فیلتر روغن هم  موضوع مورد بحث ماست، همچنین در مورد انتخاب فیلتر روغن پژو، معیارهای آن و زمان تعویض فیلتر روغن پژو نیز در ادامه صحبت خواهیم کرد. پس در صورتی که خودروی پژو دارید و می خواهید در مورد فیلتر روغن آن اطلاعات بیشتری داشته باشید همراه ما باشید تا بتوانیم در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

فیلتر روغن چه کار می کند؟

همانگونه که از نام این محصول مشخص است وظیفه تصفیه و گرفتن ذرات موجود در روانکاری به نام روغن موتور در خودرو را به عهده دارد. این فیلتر در سر راه چرخه حرکت روغن موتور قرار می‌گیرد. چرخه حرکت روغن موتور به معنای حرکت روغن موتور، حول یک محور دایره ای درون موتور است.
روغن موتور به صورت پیش فرض وقتی خودرو خاموش است در محل کارتل خودرو، در پایین ترین نقطه از موتور خودرو موجود می باشد که با روشن شدن خودرو و فعالیت اویل پمپ به بالای موتور پمپاژ شده و روی قطعات مختلف ریخته می شود که در واقع عملیات روانکاری را بر روی خودرو شما انجام می‌دهد.

در این مسیر یعنی قبل از پمپاژ شدن روغن به بالا، روغن موتور وارد فیلتر روغن شده و عملیات تصفیه بر روی آن انجام می گردد. پس وجود فیلتر روغن در موتور خودرو بسیار مهم است چرا که روغن موتوری که مشغول روانکاری در خودروی شما می باشد قطعاً به مرور زمان و استفاده، ذرات مختلفی به خود می‌گیرد که باید توسط فیلتر روغن، عاری از هر گونه از این ذرات شود.

انواع فیلتر روغن

فیلتر روغن در مدل های مختلف و دسته بندی های مختلفی وجود دارد.
هر خودرویی فیلتر روغن مخصوص به خود را دارد. مواظب باشید حتما از فیلتر روغن مخصوص به خودروی خود استفاده کنید. هیچگاه از فیلتر روغن خودروهای دیگر که فقط از لحاظ سایز با فیلتر روغن خودروی شما یکسان هستند، استفاده نکنید. از لحاظ ساختار و ظاهر کار، فیلتر روغن ها به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند؛

خرید فیلتر روغن پژو 405

قیمت فیلتر روغن پژو 405

*دسته ی اول آنها از نوع فلزی-رزوه ای می باشد. جنس این فیلتر روغن ها از فلز بوده که توسط یک رزوه که کانال خروجی فیلتر روغن است در محل خود فیکس می شود و به صورت یک مهره بر روی پیچ نصب می گردد. این نوع فیلتر روغن را با انواع آچار فیلتر باید در محل خود ببندید.
*دسته دوم از فیلتر روغن وجود دارد که به آنها اغلب *فیلتر روغن کاغذی* میگویند. فیلتر روغن های کاغذی درون یک محفظه قرار می گیرد. که معمولا با یک واشر مخصوص درب محفظه در محل خود فیکس می شود، که این واشر نیز در بسته بندی فیلتر روغن وجود دارد. فیلتر روغن کاغذی در حول محور یک دایره قرار می گیرد که روغن موتور از بغل به آن وارد شده و پس از عبور از کاغذ آن، به وسط این فیلتر یعنی در واقع استوانه کوچک وسط آن وارد می شود و از آن خارج می گردد. برخی از خودروهای ایرانی مانند خودروهایی که موتور تی یو فایو دارند، از فیلتر روغن های کاغذی استفاده می کنند همچنین فیلتر روغن سمند ef7 نیز از نوع کاغذی می باشد.

کانال های ورودی فیلتر روغن

فیلترهای روغن فلزی دارای تعدادی کانال ورودی هستند، که روغن موتور از این کانالها وارد فیلتر شده و از کانال خروجی فیلتر روغن خارج می گردد.
کانال های ورودی فیلتر روغن حول محور، در واقع قطر اصلی فیلتر قرار دارند. فیلتر ها در انواع مختلفی تولید می گردد؛
به عنوان مثال: با ۴ کانال ورودی، با ۶ کانال ورودی، با ۸ کانال ورودی یا حتی بیشتر.
پس تعداد کانال های ورودی بسته به نوع فیلتر و تولید کننده آن دارد. در مجموع باید مساحت دایره هایی که به عنوان کانال ورودی شناخته می‌شوند با مساحت کانال اصلی یا همان رزوه اصلی فیلتر که کانال خروجی روغن موتور است، برابر باشند. بنابراین اگر از نوع فیلتر روغن با ۴ کانال ورودی استفاده می کنید، باید کانالها قطر بیشتری نسبت به مدل ۸ کانال ورودی داشته باشند تا بتوانند روغن موتور را به خوبی از خود عبور دهند و عملیات تصفیه و رسیدن روغن به بالای موتور به خوبی انجام گردد.

فیلتر روغن پژو

وقتی از خودرو پژو نام میبریم، بیشتر منظور پژو موتور XU7 یا همان پژو ۴۰۵ معمولی می باشد که این موتور بر روی سمند و پژو پارس سال نیز نصب شده است. پس در این مقاله فیلتر روغن پژو 405 را بررسی می کنید و بررسی فیلتر روغن انواع پژو دیگر را در مقالات دیگر انجام می دهیم.
فیلتر روغن پژو از نوع فلزی می‌باشد که یک استوانه کوچک است با قطر تقریبا ۵ الی ۷ سانت که در مدل های ۴، ۶ و ۸ کانال ورودی تولید و به بازار عرضه شده است.
شرکت های مختلف و معتبر فیلتر سازی در ایران فیلتر روغن مخصوص خودروی پژو را تولید میکنند پس شما باید این نکته را بدانید که بهتر است با توجه به حساسیت عملکرد فیلتر روغن، بهترین فیلتر روغن را تهیه کنید و هر آنچه که برای کیفیت فیلتر روغن پژو هزینه کنید در واقع نوعی سرمایه‌گذاری برای نگهداری از خودرویتان کرده اید.
در ادامه همراه ما باشید تا معیارهای مختلف انتخاب بهترین فیلتر روغن پژو را با هم بررسی کنیم.

معیار انتخاب فیلتر روغن پژو

فیلتر روغن پژو با توجه به ساختار خود از حساسیت بالایی برخوردار است. یکی از معیارهای اصلی انتخاب فیلتر روغن پژو، کانالهای ورودیست. با توجه به نوع اویل پمپ و پمپاژ روغن به بالا بهتر است از فیلتر روغن هایی با تعداد کانال ورودی بیشتر برای پژو استفاده شود، یعنی فیلتر روغن های با ۸ کانال ورودی برای خودرو پژو پیشنهاد می‌گردد. اما فیلتر روغن های با ۴ کانال ورودی که کانالهای ورودی آن قطر بزرگتری دارند نیز برای خودروی پژو مناسب است.
فیلتر روغن پژو باید دارای یک واشر با کیفیت در محل قطر دایره ی خود در پایین باشد. پس شما باید حتماً به جنس واشر آن نیز دقت کنید واشر فیلتر روغن پژو باید با کیفیت بوده و بتواند مانع از خروج روغن موتور از محل خود شود.
معیار دیگر برای انتخاب بهترین فیلتر روغن پژو، نشان استاندارد است. حتماً باید نشان استاندارد کددار روی جعبه و روی خود فیلترروغن هک شده باشد.
معیار دیگری که جدیدا در برخی از شرکتهای تولید فیلتر مشاهده می‌شود، وجود بیمه است. برخی شرکت های بیمه فیلترها را بیمه میکنند و شما می توانید با خیال راحت از آن فیلتر استفاده کنید. در صورتی که حادثه ای رخ دهد، شرکت بیمه پاسخگو خواهد بود.

خرید انواع فیلتر روغن پژو

بهترین انواع فیلتر روغن پژو

زمان تعویض فیلتر روغن پژو

پیشنهاد اکید کارشناسان یزدان اویل بدین شرح است که با هر بار تعویض روغن، فیلتر روغن را تعویض کنید چون ذرات و آلودگی های موجود در روغن موتور درون فیلتر باقی می ماند و با تعویض نکردن فیلتر روغن در روغن موتور جدید دیگر فیلتر روغن قابلیت جذب این ذرات به خود را ندارد و علاوه بر اینکه کاغذ آن خاصیت و قابلیت خود را از دست داده، دیگر توانایی عبور روغن را از خود به خوبی ندارد پس بهتر است با هر بار تعویض روغن، حتماً فیلتر روغن تعویض گردد.
حداکثر زمان تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن ۶ ماه یا پنج هزار کیلومتر میباشد.

بهترین برند فیلتر روغن پژو

برندهای معتبر و مختلفی در کشور ایران مشغول فعالیت می باشند؛ برندهای معتبری مانند برند سرکان، کاج، پاک، رانی، لوکومبیل، تام و … یکی از معتبرترین برندها، برند سرکان است که یکی از بهترین فیلترها را برای خودرو پژو ۴۰۵ تولید می کند. فیلتر روغن پژو ۴۰۵ سرکان محصولی است که در بخش فروشگاهی “یزدان اویل” نیز موجود می‌باشد. اما شرکت کاج نیز با توجه به قدمت و کیفیت کار خود نیز فیلتر روغن بسیار با کیفیتی برای خودرو پژو ۴۰۵ تولید کرده است که شما می توانید این فیلتر روغن را نیز برای خودرو پژو ۴۰۵ استفاده نمایید.
در صورتی که می خواهید هزینه ی کمتری بابت فیلتر بپردازید، میتوانید از فیلتر روغن پاک استفاده کنید. فیلتر روغن پاک پژو ۴۰۵ نیز در بخش فروشگاهی یزدان اویل موجود میباشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد کاربرد فیلتر روغن و انواع فیلتر های روغن و همچنین در مورد کانالهای ورودی فیلتر روغن، معیارهای انتخاب آن، زمان تعویض فیلتر روغن و بهترین برند فیلتر روغن با هم صحبت کنیم.
در صورتی که هرگونه تجربه، سوال یا پرسشی در مورد فیلتر روغن دارید، میتوانید در بخش نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.
یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • https://yazdanoil ir/بهترین-فیلتر-روغن-پژو/ (1)
author-avatar

درباره علی یزدانیان

از کودکی، علاقه خاصی به خودروها داشتم و بالاخره در سال 90 وارد کار مورد علاقم، یعنی بررسی و فروش تخصصی "روغن موتور و انواع فیلتر" شدم. در اینجا میخوام تجربیاتم رو در مورد انواع محصولات روانکار و همچنین روش های نگهداری از خودرو با شما درمیون بزارم. همراه من باشید.

بازگشت به لیست

5 دیدگاه در “بهترین فیلتر روغن پژو

  1. میلاد رمضانی گفت:

    حتما روغن موتورم رو از جایی میخرم که این همه اطلاعات در اختیار عموم قرار میده.

    1. یزدان اویل گفت:

      ممنون ازلطف شما…

  2. سیدحسین آزادی ور گفت:

    سایتتون محشرههههه 😍😍

  3. احسان گفت:

    سلام
    ببخشید مقاله تون خوب بود اما لطفا کامل کنید و درباره نوع روغن مناسب برای انواع سواری پژو توضیح دهید.
    باتشکر از شما

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام ممنون از نظرتون در لینک زیر میتونین اطلاعات لازم رو کسب کنید
      https://yazdanoil.ir/product-category/irankhodro/engine-oil-peugeot405/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.