آموزش تعویض روغن موتور, آموزش روغن موتور, روغن موتور یزدان اویل

هزینه تعویض روغن موتور پژو پارس

هزینه تعویض روغن پژو پارس چقدر است؟

سلام به همراهان همیشگی “یزدان اویل”
امروز در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه ی تعویض روغن موتور پژو پارس با هم صحبت کنیم. حتما در صورتی که هر خودرویی دارید به اتوسرویس ها مراجعه کردید و میدونید که در این روزها هزینه های تعویض روغن موتور بسیار بالا رفته و با توجه به تورم و قیمت های بالا شما باید هزینه زیادی برای تعویض روغن موتور خودروی خود کنار بگذارید. از طرفی ام در صورتی که روغن موتور خودروی خود را تعویض نکنید آسیب جدی به قطعات داخلی موتور وارد میشود و باعث میگردد که هزینه‌های بیشتری گریبانگیر شما شود پس باید روغن موتور را به موقع تعویض کرد.
تعویض به موقع روغن موتور در کنار تعویض فیلتر ها باعث میشود که شما از خودروی خود به خوبی نگهداری کنید و دیگ نیاز نباشد که هزینه های زیاد و گزافی بابت تعمیر خودروی خود بپردازید. پس در ادامه همراه ما باشید تا در مورد هزینه ی تعویض روغن موتور پژو پارس با هم بیشتر صحبت کنیم.

انواع پژو پارس

پژو پارس هم مانند خودروهای دیگر ایران خودرو نسخه‌های مختلفی دارد، که ما از لحاظ موتور آنها را تفکیک و به نسخه‌های مختلف بررسی می کنیم.  اولین نسخه ی آن موتور xu۷ یا همان ۱۸۰۰ سی سی پژو پارس است که به عنوان پژو پارس سال یا پژو پارس معمولی شناخته می‌شود. نسخه  بعدی پژو پارس TU5 است که موتور تی یوفایو بر روی این خودرو نصب شده است. همچنین نسخه دیگر آن نسخه ELX است که موتور زانتیا بر روی آن نصب شده است که نسخه ای ال ایکس با دو نوع ۱۸۰۰cc و 2000cc تقسیم بندی میگردد.
دقت کنید که حتماً روغن موتور مخصوص به خودروی خود را باید انتخاب و برای خودرو مصرف کنید. در دفترچه راهنمای خودرو ها در مورد روغن موتور ها و انواع آن نوشته شده است و شما بر اساس نوع موتور خودروی خود، روغن موتور مخصوص به خود را باید انتخاب کنید.
هزینه تعویض روغن موتور پژو پارس با توجه به نوع موتور پژو پارس متفاوت است که در ادامه به بررسی انواع روغن موتور برای موتور های مختلف پژو پارس و همچنین انواع فیلتر های مورد استفاده این خودرو می پردازیم. پس در صورتی که میخواهید بدانید که هزینه تعویض روغن پژو پارس چقدر است همراه ما باشید.

روغن موتور مورد استفاده پژو پارس

همانطور که گفته شد، نسخه‌های مختلفی از پژو پارس وجود دارد. در ادامه به صورت موردی نام هر مدل را گفته و روغن موتور مورد نیاز آن را نیز در جلوی آن مینویسیم که شما می توانید با توجه به نوع موتور خودروی خود روغن موتور مورد نظر خود را انتخاب کنید؛
۱ . پژو پارس xu۷ با موتور ۱۸۰۰ سی سی: روغن موتور 20W50 با API بالاتر از SL و حجم ۴/۵ لیتر با تعویض فیلتر.
۲ . پژو پارس با موتور زانتیا elx ۱۸۰۰ سی سی یا ۲۰۰۰ سی سی: روغن موتور 10W40 با API بالاتر از SL و حجم تقریبا ۵ لیتر.
۳ . پژو پارس با موتور تی یوفایو: روغن موتور 10W40 با API بالاتر از SL. حجم ۳/۷ لیتر با تعویض فیلتر.
همانگونه که در بالا مشاهده کردید، هر کدام از مدل های مختلف پژو پارس، روغن موتور های مخصوص به خود را دارند پس شما با توجه به موتور خودروی خود باید روغن موتوری را انتخاب کنید که استانداردهای لازم را داشته باشد. همچنین هزینه روغن موتور های مختلف با هم تفاوت دارند که میتوانید این تفاوت قیمت را در بخش فروشگاهی یزدان اویل مشاهده کنید.

قیمت روغن موتور

فیلترهای خودرو پژو پارس

همانگونه که روغن موتور های مختلفی برای انواع پژو پارس استفاده می شود، فیلتر روغن های مختلفی نیز برای انواع آن استفاده می گردد. در ادامه به صورت موردی نیز فیلتر روغن های مختلف نسخه های متفاوت پژو پارس را با هم بررسی می‌کنیم؛
۱ . پژو پارس معمولی یا ۱۸۰۰ سی سی با موتور XU7: فیلتر روغن این خودرو از نوع فلزی. از نوع ۴ الی ۸ کاناله میباشد که به صورت پیچ و مهره با رزوه ی خود در جای خود بسته میشود.

خرید فیلتر روغن پژو پارس سال سرکان

قیمت فیلتر روغن پژو پارس سال سرکان

۲ . پژو پارس با موتور تی یوفایو: فیلتر روغن این خودرو دقیقا مشابه با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است که یک استوانه ی کوچک کاغذیست که در محل فیلتر قرار می گیرد.

قیمت فیلتر روغن 206 سرکان

فیلتر روغن پژو پارس TU5

۳ . پژو پارس elx یا همان موتور زانتیایی: فیلتر روغن این خودرو دقیقا مشابه با نمونه ی اول یا همان xu7 است که بهتر است از نسخه ی ۸ کانال ورودی استفاده گردد.

بهترین فیلتر روغن پژو پارس سال

فیلتر روغن پژو پارس زانتیایی

همانگونه که در بالا مشاهده کردید انواع پژو پارس فیلترهای مختلفی دارند که هر کدام قیمت و هزینه متفاوتی دارند و بر اساس انتخاب شما اینکه چه خودرویی دارید دقیقا هزینه ی تعویض روغن مشخص می گردد.
در ادامه فیلترهای دیگر این خودرو بررسی میگردد.

فیلتر هوای انواع پژو پارس
همانگونه که در بالاتر روغن موتور و فیلتر روغن های مختلف پژو پارس بررسی شد در این بخش نیز فیلتر هوا های مختلف برای انواع پژو پارس را بررسی می‌کنیم؛
۱. پژو پارس با موتور xu۷ یا همان ۱۸۰۰ سی سی: این خودرو از فیلتر هوای پژو معمولی که همان حالت مستطیلی در سایز متوسط است استفاده می کند.
۲ . فیلتر هوای پژو پارس تی یوفایو: این نوع خودرو نیز از فیلتر هوای تیوفایو یا همان ۲۰۶ تیپ ۵ که بلند و کشیده است و روی آن نیز یک پارچه ی پشمی هست استفاده میکند.
۳ . فیلتر هوای پژو پارس elx: این خودرو از فیلتر هوای خودروی زانتیا استفاده می کند که دقیقاً یک مستطیل است با عرض بیشتر نسبت به دو مدل قبلی.
برندهای مختلف قیمت های مختلفی دارند. بر اساس کیفیت کاغذ و فیلتر، قیمت این فیلتر ها متفاوت است و روی مجموع هزینه ی تعویض روغن موتور پژو پارس تاثیر گذارند پس شما با توجه به اینکه چه فیلتر روغنی و چه فیلتر هوایی برای خودروی خود و از چه برندی انتخاب می کنید و اینکه پژو پارس شما دقیقا در چه نسخه ایست هزینه های مختلفی را برای تعویض این فیلتر ها باید در نظر بگیرید.

فیلتر بنزین پژو پارس

انواع پژو پارس در نسخه های مختلف از یک مدل فیلتر بنزین استفاده می کنند. فیلتر بنزین پژویی  اما این محصول در مدل های مختلف تولید می شوند؛ فیلتر بنزین پلاستیکی، صافی بنزین آلومینیومی و صافی بنزین فلزی. همه این مدل های مختلف در سایت یزدان اویل و بخش فروشگاهی این وب سایت موجود است و شما می توانید آن را به راحتی به سبد خرید خود اضافه کنید و قیمت های به روز آن را در منوی سایت در بخش صافی بنزین مشاهده نمایید.

فیلتر کابین پژو پارس

همانند صافی بنزین تمامی نسخه های پژو پارس از یک نوع فیلتر کابین بهره می‌برند، که یک مستطیل است که در زیر برف پاکن شاگرد قرار می‌گیرد، این فیلتر کابین دقیقاً مشابه با فیلتر کابین پژو معمولی و سمند می‌باشد و شما میتوانید این محصول را نیز در بخش فروشگاهی “یزدان اوی”ل با قیمت به روز خود مشاهده کنید اینکه چه برندی از فیلتر کابین استفاده می کنید نیز در مجموع هزینه تعویض روغن پژو پارس تاثیر گذار است.

محاسبه هزینه ی تعویض روغن موتور پژو پارس

انواع خودرو پژو پارس در بالا بررسی شدند و متوجه شدید که هر کدام فیلتر ها و روغن موتور های مختلفی دارند. نوع اول که پژو پارس معمولی با موتور xu۷ است، برای تعویض کامل آن در صورتی که از ارزانترین نوع روغن موتور و فیلتر استفاده کنید، چیزی حدود ۵۲۰,۰۰۰ تومان هزینه احتیاج دارد. اگر برندهای معتبر تر و گران تر را برای روغن موتور و فیلتر آن استفاده کنید مبلغ ۱۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه می‌گردد اما پژو پارس های ای ال ایکس با توجه به اینکه حجم روغن موتور بیشتری احتیاج دارند چیزی برابر با ۵۷۰ الی ۵۸۰ هزار تومان در ارزانترین مدل های فیلتر و روغن موتور باید برای آن هزینه کرد. که این نسخه همانند نسخه قبلی ممکن است با توجه به برندهای مختلف هزینه‌های بیشتری را داشته باشد. نسخه تی یوفایو این خودرو یعنی پژو پارس نیز با توجه به اینکه کمترین میزان روغن موتور را احتیاج دارد. چیزی حدود ۴۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان در ارزانترین مدل های فیلتر و روغن موتور هزینه برای تعویض روغن آن در نظر گرفته می شود. تمام هزینه های ذکر شده در این بخش بدون در نظر گرفتن اجرت تعویض روغن موتور می باشد و اتوسرویس باید اجرت خود را به صورت جداگانه که به صورت توافقی و تعرفه است، در نظر گرفته شود که به این مبلغ اضافه می گردد. در صورتی که هرگونه پرسش و پاسخ در مورد اجرت تعویض روغن و یا هزینه ی تعویض روغن پژو پارس دارید میتوانید در بخش نظرات این مقاله از ما بپرسید. کارشناسان “یزدان اویل” در کنار شما هستند تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • https://yazdanoil ir/هزینه-تعویض-روغن-موتور-پژو-پارس/ (1)
author-avatar

درباره علی یزدانیان

از کودکی، علاقه خاصی به خودروها داشتم و بالاخره در سال 90 وارد کار مورد علاقم، یعنی بررسی و فروش تخصصی "روغن موتور و انواع فیلتر" شدم. در اینجا میخوام تجربیاتم رو در مورد انواع محصولات روانکار و همچنین روش های نگهداری از خودرو با شما درمیون بزارم. همراه من باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.