آموزش روغن موتور, روغن موتور یزدان اویل

بهترین روغن موتور 20W50

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 20W50 چهار لیتری

254,900 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور سوپر پیشتاز 20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SL/CF
  • حجم:4 لیتر

روغن موتور بهران تکتاز 20W50 حجم 3.75 لیتر

199,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور بهران تکتاز 20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SG
  • حجم:3.75 لیتر

روغن موتور بهران رانا 20W50 حجم 4 لیتر

349,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور بهران رانا  20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SM
  • حجم:4 لیتر

ما در فروشگاه یزدان اویل سعی داریم انواع محصولات را با تنوع بسیار بالا در بخش فروشگاهی خود موجود کنیم و در مورد هر کدام از محصولات توضیحات لازم را در بخش توضیحات محصول ارائه کنیم. در راستای تکمیل این محتواها تلاش بسیار زیادی شده است پس از شما به عنوان همراهان "یزدان اویل" خواستاریم که در صورتی که نظر یا پرسش و یا پیشنهاد و انتقادی دارید در بخش نظرات هر کدام از مقالات یا محصولات با ما در میان بگذارید شاید پرسش شما برای افراد دیگری نیز باشد. کارشناسان "یزدان اویل" در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهند داد و بقیه نیز می‌توانند این پاسخ را مشاهده کنند. در این مقاله در بخش آموزش در یزدان اویل در مورد بهترین روغن موتور 20W50 قرار است صحبت کنیم. در ابتدا بهتر است در مورد این نکته که روغن 20W50 به چه معناست صحبت کنیم و اینکه این روغن موتور برای چه خورده‌ای مناسب است. تفاوت آن با روغن موتور 10W40 چیست و چه شرکت هایی روغن موتورهای 20W50 را تولید می کنند را با هم بررسی کنیم. پس در صورتی که این سوال برای شما مطرح است که روغن موتورهای 20W50 درکدام برندها با بهترین روش تولید می شوند. همراه ما باشید تا این موارد را این جزئیات را و اطلاعات فنی مورد نظر روغن موتورهای 20W50 را با هم بیشتر بررسی کنیم.

خرید روغن موتور ایرانول 16000

روغن موتور 20W50 به چه معناست؟

20W50نشانه ویسکوزیته یا درجه گرانروی یا همان SAE می باشد، که یکی از نمادهاییست که برای هر روغن موتوری در سراسر دنیا تعیین می‌شود. حال این نماد می تواند به صورت تک درجه یا مالتی گرید یا چند درجه ارائه شود. 20W50 نشانه ی مالتی گرید بودن روغن موتور است یعنی چند درجه ای بودن آن که در ادامه توضیح بیشتری در مورد معنای می‌دهیم در ابتدا باید بررسی کنیم که ویسکوزیته به چه معناست؟ ویسکوزیته به معنای شل یا سفت بودن هر مایعی می باشد به عنوان مثال برای واضح شدن معنای آن ویسکوزیته عسل بسیار زیاد و مثلاً عدد 100 و ویسکوزیته آب عدد 5 می باشد.

این نشان دهنده‌ی میزان شل یا سفت بودن هر مایعی است. روغن موتورها نیز توسط ویسکوزیته دسته بندی می شود مثلاً روغن موتورهای 40 شل تر از روغن موتورهای 50 می باشند و در عین حال سفت تر از روغن موتورهای 10 می باشد.

بنابراین با توجه به عدد نوشته شده روی بسته بندی هر روغن موتور می توانید میزان شل و سفت بودن آن را مشاهده کنید هر موتوری روغن موتور مخصوص به خود را احتیاج دارد و برخی از موتور برخی از خودروها روغن موتورهای شل تر و برخی سفت تر احتیاج دارند پس با توجه به این مشخصات عدد موجود بر روی بسته بندی را می توانید با نیاز خود مقایسه و آن را خریداری نمایید.

در ادامه به بررسی بهترین روغن موتور 20W50 می پردازیم اما روغن موتور های مالتی گرید یا چند درجه ای مثل همین روغن موتور 20W50 چه معنایی دارند. حرف W در وسط آن مخفف کلمه winter یعنی زمستان است عدد 20W50 بدین معنیست که ویسکوزیته این روغن موتور در فصول سرد یا همان زمستان به عدد 20 می رسد یعنی روغن شل تر می شود و در فصل‌های گرم سال به عدد بعد از W یعنی 50 می‌رسد و سفت می شود پس با توجه به این مشخصات و ویژگی ها روغن موتور 20W50 در فصول زمستان به عدد ویسکوزیته 20 در تابستان به ویسکوزیته 50 می‌رسد.

که این خاصیت خوب برای روغن موتور است و یک مزیت برای روغن موتور های موجود محسوب می‌شود که در فصول مختلف بر اساس درجه  حرارت هوا شل یا سفت می‌شود این موضوع باعث می‌شود که در فصل زمستان استارت راحت تری برای خودرو فراهم شود در ادامه همراه ما باشید تا در مورد مشخصات بیشتر روغن موتور ها باهم صحبت کنیم.

بالا گفته شد هر موتوری روغن موتور مخصوص به خود را دارد. روغن موتور مخصوص برخی از خودروها 20W50 است با مراجعه به دفترچه راهنمای هر خودرویی می توانید روغن موتور مورد نیاز آن خودرو را پیدا کنید.

در صورتی به دفترچه راهنما دسترسی ندارید در بخش فروشگاهی "یزدان اویل" می توانید در بخش جستجویی بر اساس خودرو نام خودروی خود را انتخاب کرده و در آن دسته در مورد مشخصات فنی روغن موتور مورد نیاز هر خودرو نوشته شده است به عنوان مثال برای موتورهای XU7 که بر روی خودروی پژو GLX معمولی، سمند LX، پژو پارس سال نصب شده است میتوان از روغن موتورهای 20W50 در تمام فصول استفاده کرد.
برای خودروهای پیکان، وانت پیکان، آریسان، پراید های قدیمی تحت عنوان پرایدهای انژکتوری و پراید های کاربراتوری و خیلی خودروهای دیگر از این محصول استفاده می کنند مرجع اصلی شما برای تعیین اینکه آیا خودروی شما از روغن موتور 20W50 استفاده می‌کند یا خیر در تنها دفترچه راهنمای خودرو می‌باشد لطفاً به تجربه برای افراد توجه نکنید و فقط به دفترچه راهنمای خودروی خود توجه کنید.

خرید روغن موتور بهران رانا اصلی

فرق روغن موتور10W40با 20W50 چیست؟

همان گونه که در بالاتر در مورد مشخصات فنی روغن موتورهای چند درجه صحبت شد می‌توان در مورد روغن موتورهای 10W40 این نکته را متذکر شد که در فصول سرد سال این روغن موتور به ویسکوزیته 10 و در فصول گرم سال به ویسکوزیته 40 می رسد. بنابراین در کل اگر بخواهیم نتیجه گیری کاملی انجام بدهیم این است که روغن موتورهای 10W40 از روغن موتور های 20W50 شل تر هستند و در صورتی که خودروی شما روغن موتور 20W50 احتیاج دارد شما باید این نکته را متوجه باشید که در صورت استفاده از روغن موتورهای 10W40 احتمال بخار شدن روغن موتور در طول استفاده بسیار زیاد است و ممکن است که این موضوع باعث آسیب به قطعات داخلی موتور خودرو شود. پس با توجه به این نکته از روغن موتوری که در دفترچه راهنمای خودرو شما برای خودروی شما پیشنهاد شده است استفاده کنید. هر چند که روغن موتور 10W40 با توجه به روان بودن آن کمی روانکاری بهتری درون موتور خودرو برای قطعات داخلی موتور خودروی شما به وجود می‌آورد. در فصول سرد می توان از روغن موتور های 10W40 برای خودرو های نام برده استفاده کرد اما در فصول گرم بهتر است حتما از روغن موتور های 20W50 استفاده کنید. استفاده از روغن موتور های 10W40 در فصول گرم برای خودرو هایی که روغن موتور 20W50برای آن ها پیشنهاد شده است اصلا توصیه نمی گردد.

چه شرکت هایی روغن موتور های 20W50 را تولید می کنند؟

اغلب شرکت های تولیدی داخلی مانند شرکت های نفت ایرانول، پارس، بهران، اسپیدی، کاسترول و بقیه ی شرکت های مختلف و پالایشگاهی روغن موتورهای 20W50 را در لیست محصولات خود دارند که البته سطوح API یا کیفی مختلفی برای این روغن موتور ها موجود است. به عنوان مثال روغن موتورهای 20W50 با API SJ وجود دارند و همچنین روغن موتور های 20W50 با API SL که API SL بالاتر است و سطح کیفی بهتری دارد بنابراین برای این موضوع که متوجه شوید بهترین روغن موتور های 20W50 کدام هستند باید به API آن نیز دقت کنید. ApI یعنی سطح کیفیت روغن موتور که با درجه ی گرانروی متفاوت است مثلا می‌توان دو روغن موتور با درجه گرانروی یکسان با کیفیت یکی بالاتر باشد. روغن موتور بهران رانا توسط شرکت بهران تولید شده است که از درجه گرانروی 20W50 برخوردار است و در سطح کیفی SM می باشد که بالاترین سطح کیفی است که تاکنون در بازار برای روغن موتورهای 20W50 تولید شده است.

همچنین شرکت ایرانول روغن موتور ایرانول 16000 را با درجه ی API SL و شرکت نفت پارس روغن موتور پارس سوپر پایا و فلومکس با درجه API SL را نیز به بازار ارائه کرده است. شرکت اسپیدی نیز روغن موتور سوپر پاور 20W50 با API SL را ارائه کرده است که شما می‌توانید از این روغن موتور نیز استفاده کنید.

روغن موتور های خارجی نیز مانند توتال اماراتی روغن موتور 20W50 را تحت عنوان کوارتز 5000 به بازار ارائه کرده است. شما میتوانید تمامی این محصولات را در بخش فروشگاهی یزدان اویل مشاهده و با تمام جزئیات مختلف ببینید و آنها را خرید و در محل آدرس خود دریافت نمایید. فروشگاه اینترنتی یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید.

در صورتی که هرگونه پرسش یا سوالی در مورد روغن موتورهای 20W50 دارید در بخش نظرات همین مقاله می توانید آن را با ما در میان بگذارید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • https://yazdanoil ir/بهترین-روغن-موتور-20w50/ (4)
  • https://yazdanoil ir/بهترین-روغن-موتور-20w50/#:~:text=روغن موتور بهران رانا توسط موتورهای 20W50 تولید شده است (3)
author-avatar

درباره علی یزدانیان

از کودکی، علاقه خاصی به خودروها داشتم و بالاخره در سال 90 وارد کار مورد علاقم، یعنی بررسی و فروش تخصصی "روغن موتور و انواع فیلتر" شدم. در اینجا میخوام تجربیاتم رو در مورد انواع محصولات روانکار و همچنین روش های نگهداری از خودرو با شما درمیون بزارم. همراه من باشید.

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “بهترین روغن موتور 20W50

  1. افشین کریمی گفت:

    اطلاعات خیلی خوب و دقیقی بود واقعا . ممنون

  2. پارسا گفت:

    ایا میشود روغن 17000 2050 رابرای سواری پارس دو گانهسوز موتور پژو استفاده کرد

  3. مهران گفت:

    برای ۲۰۶ تیپ ۲ چه روغن های ۲۰w50 رو میشه استفاده کرد

    1. یزدان اویل گفت:

      بله مخصوصا در فصل گرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.