دسته‌بندی نشده

بهترین روغن موتور برای نیسان وانت دوگانه سوز

بهترین روغن موتور برای وانت نیسان دوگانه سوز

سلام به یزدان اویلی های عزیز.
امروز قرار است در مورد بهترین روغن موتور برای نیسان وانت دوگانه سوز صحبت کنیم. خودروهای دوگانه سوز حساسیت بیشتری نسبت به روغن موتور دارند چرا که اغلب دارندگان این خودروها همیشه از اینکه حجم روغن موتور آنها در طول استفاده کاهش می یابد، ناراحت هستند. اما این کاهش حجم روغن موتور یک امر طبیعی است. اما گاهی اوقات بیش از حد روغن موتور موجود در خودروهای دوگانه سوز کاهش می یابد، که در آن هنگام است که باید حتماً بررسی های لازم انجام شود اما شما به عنوان دارنده  خودرو موظفید بهترین و با کیفیت ترین روغن موتور را برای خودروی دوگانه سوز خود استفاده کنید.
در این مقاله سعی میکنیم بهترین روغن موتور را برای خودروی وانت نیسان دوگانه سوز خدمت شما ارائه دهیم. پس در صورتی که دارای این خودرو هستید و میخواهید بهترین روغن موتور پیشنهادی برای خودروی خود را ببینید حتماً همراه ما باشید.

کاربرد روغن موتور

همانگونه که اغلب شما میدانید روغن موتور یکی از مهم‌ترین مایعات روانکار خودرو می باشد که باید در کیلومتر خاصی تعویض گردد. در صورت عدم تعویض به موقع آن آسیب جدی به قطعات درونی موتور خودرو وارد می‌گردد.
روغن موتور و بقیه روان کارهای خودرو مانند روغن گیربکس و روغن ترمز وظیفه روانکاری و کاهش اصطکاک حرکت قطعات به هم را دارد. شما باید روغن موتور را به موقع تعویض کنید چون که در طول مصرف با جذب ذرات مختلف به خود باعث می گردد که روغن موتور رنگ خود را از دست داده و کیفیت اولیه را نداشته باشد. پس حتماً روغن موتور باید مناسب خودروی شما باشد و همچنین به موقع تعویض کرد تا بتوان در بهترین حالت ممکن از خودروی خود استفاده کنید. در این مقاله سعی داریم در مورد بهترین روغن موتور برای نیسان وانت دوگانه سوز صحبت کنیم، پس در صورتی که میخواهید پاسخ این سوال را پیدا کنید که بهترین روغن برای این خودرو کدام است در ادامه همراه ما باشید.

موتور وانت نیسان

وانت نیسان یکی از کاربردی ترین خودروهای وانتی در ایران است، چرا که در عین حال که از لحاظ ساختاری تقریبا هم اندازه  خیلی از خودروهای سواری است و در اغلب کوچه پس کوچه ها قابلیت تردد این خودرو وجود دارد، در عین حال نیز چیزی حدود ۲ الی ۳ تن و شاید بیشتر هم بار را می‌تواند جابجا کند. یعنی چیزی در حدود یک خاور. پس با توجه به این همه کاربرد خود توانسته به یک خودروی وانت جذاب تبدیل شود که البته این خودرو رقیب دیگری در ایران ندارد.  موتور این خودرو نیز در نسخه‌های مختلفی تولید شده است. خودروهای وانت نیسان قدیمی از نوع موتور کاربراتوری هستند اما بعد از آن وانت نیسان های انژکتوری و همچنین وارد نیسان های انژکتوری دوگانه سوز نیز به بازار عرضه شد. در ادامه نیز وانت نیسان های دیزلی با موتور دیزلی و مصرف سوخت گازوئیل نیز در بازار موجود شد.
در این مقاله سعی داریم در مورد موتور نیسان انژکتوری دوگانه سوز صحبت کنیم. این خودرو با سوخت گاز خود به یک وانت کاملا اقتصادی تبدیل شده است و با توجه به اینکه این خودرو اغلب تحت فشار است، اغلب دارندگان آن تمایل دارند که بهترین نحوه  مواظبت و مراقبت از این خودرو انجام شود. در ادامه در مورد روغن موتور وانت نیسان صحبت می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

روغن موتور وانت نیسان انژکتوری

طبق دفترچه راهنمای وانت نیسان روغن موتورهای 20W50 با API_SJ به بالا برای این خودرو پیشنهاد شده‌است. اما خیلی از دارندگان این خودرو سعی میکنند از روغن موتور های تک درجه ای ۵۰ برای این خودرو استفاده کنند که این یک امر اشتباه است و شما باید هر آنچه که در دفترچه  راهنمای خودروی خود مطرح شده است از آن روغن موتور برای خودروی خود استفاده کنید.
حجم روغن موتور وانت نیسان انژکتوری دوگانه سوز با تعویض فیلتر چیزی برابر با ۴/۵ لیتر می‌باشد یعنی یک بسته  ۴ و یک بسته  ۱ لیتری روغن موتور برای خودروی وانت نیسان انژکتوری باید تهیه کنید البته این نکته قابل توجه است که در برخی محصولات روغن موتورهای ۵ لیتری 20W50 نیز وجود دارد.
در بخش فروشگاهی “یزدان اویل” می توانید با انتخاب خودروی وانت نیسان تمامی محصولات و فیلترها، شامل فیلتر روغن و فیلتر هوای خودروی وانت نیسان انژکتوری را مشاهده کنید و آن را به سبد خرید خود اضافه نمایید.

روغن موتور خودروهای دوگانه سوز

خودروهای دوگانه سوز در برخی از شرکتهای تولیدی محصولاتی تولید شده است که برای خودروهای دوگانه سوز دارای یک برچسب هستند یعنی ساختار داخلی این روغن موتور ها اغلب برای خودروهای دوگانه سوز تولید و طراحی شده است یعنی در حرارت بالاتری تبخیر در این روغن موتور ها انجام می شود. پس شما به عنوان دارنده ی خودروی دوگانه سوز می توانید به دنبال روغن موتور هایی که دارای این تکنولوژی های ساخت هستند بگردید اما روغن موتور های معمولی نیز اگر از کیفیت لازم برخوردار باشند و خودروی شما از لحاظ موتوری سالم باشد، مشکلی برای خودروهای دوگانه سوز ایجاد نمی کند.
اغلب به عنوان تجربه تمایل دارند روغن موتور هایی با ویسکوزیته بالاتر استفاده کنند یعنی سفت تر برای خودروهای دوگانه سوز استفاده کنند و این امر را در اتو سرویس ها دیده ایم که پیشنهاد می‌دهند. البته که این کار استاندارد نیست و ممکن است باعث آسیب به قطعات داخلی موتور خودروی شما شود.

 

روغن موتور مناسب وانت نیسان دوگانه سوز

شرکت های مختلف روغن موتور های مختلفی که سطح کیفی مورد نظر برای خودروی نیسان وانت دوگانه سوز را دارند تولید کرده اند، یعنی از روغن موتورهای 20W50 با API_SJ به بالا. تمامی روغن موتور هایی که دارای این سطح کیفی هستند می توانید برای خودروی وانت نیسان دوگانه سوز استفاده کنید اما دقت کنید که حتما باید این سطوح کیفی و این برندها معتبر باشند تا بتوانید این محصول را انتخاب کنید.
دقت کنید که در صورت استفاده از روغن موتور های تقلبی، موتور خودروی شما مورد آسیب جدی قرار میگیرد پس حتماً باید از روغن موتور های با کیفیت برای وانت نیسان دوگانه سوز استفاده کنید.

بهترین ها

روغن موتور هایی که در این بخش معرفی می گردد به عنوان روغن موتور های پیشنهادی “یزدان اویل” و کارشناسان آن می‌باشد البته روغن موتور های دیگری که توسط شرکت های دیگر نیز تولید شده اند می تواند مناسب این خودرو باشد.
در ادامه همراه ما باشید تا بهترین های روغن موتور مناسب وانت نیسان دوگانه سوز را خدمت شما معرفی کنیم؛
اولین روغن موتور ایرانول ۱۶۰۰۰ است که توسط شرکت نفت ایرانول تولید شده است و مناسب خودروی نیسان وانت دوگانه سوز است و توسط خودروهای دوگانه سوز مختلفی از آن استفاده شده است. دومین روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 20W50 با API_SL است. این روغن موتور نیز برای خودروی وانت نیسان دوگانه سوز مناسب است.
در ادامه به صورت لیست وار روغن موتور های مختلفی که برای وانت نیسان دوگانه سوز است را خدمت شما معرفی می‌کنیم؛
۱. کاسترول GTX_20W50
۲. بهران تکتاز 20W50
۳. بهران پیشتاز 20W50
۴. ایرانول ۱۲۰۰۰ 20W50
۵. بهتام 20W50 با API_SL
۶. توتال اماراتی 20W50 با API_SL
و روغن موتور های مختلفی که همانگونه که گفته شد توسط شرکت‌های مختلف ارائه شده اند.

کلام آخر

همانگونه که در بالا مطرح شد روغن موتور های مختلف و متنوعی در بازار ایران وجود دارند که برای خودروی وانت نیسان دوگانه سوز مناسبند. سطوح کیفی و استانداردهای لازم برای این خودرو نیز بالاتر مطرح شد. در صورتی که هرگونه پرسشی برای شما باقی ماند و هرگونه سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید در بخش نظرات این مقاله از ما بپرسید. یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • https://yazdanoil ir/بهترین-روغن-موتور-برای-نیسان-وانت-دوگا/ (4)
  • https://yazdanoil ir/بهترین-روغن-موتور-برای-نیسان-وانت-دوگا/#:~:text=طبق دفترچه راهنمای وانت نیسان برای این خودرو پیشنهاد شده‌است (4)
  • روغن بهران تکتاز برا وانت نیسان خوبه یا ایرانول (2)
  • تعویض‌پولک‌موتور‌وانت‌نیسان (1)
author-avatar

درباره علی یزدانیان

از کودکی، علاقه خاصی به خودروها داشتم و بالاخره در سال 90 وارد کار مورد علاقم، یعنی بررسی و فروش تخصصی "روغن موتور و انواع فیلتر" شدم. در اینجا میخوام تجربیاتم رو در مورد انواع محصولات روانکار و همچنین روش های نگهداری از خودرو با شما درمیون بزارم. همراه من باشید.

بازگشت به لیست

29 دیدگاه در “بهترین روغن موتور برای نیسان وانت دوگانه سوز

  1. حمید گفت:

    سلام من دوتا روغن تعویض کردم ولی هر دو هم کم کرده و مکانیک هم نشون دادم و گفته از روغن موتور و ماشین هیچ مشکلی نداره
    یک روغن خارجی GULF ریختم و اینم سوپر پیشتاز رانا
    باید چکار کنم ؟

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام طبق دفترچه راهنما شما باید روغن موتور 20W50 بریزید که سطح کیفیش بالای SJ باشه که میفرمایید تست کردین بنابراین یه روش خارج از عرف هست که میتونین روغن 50 تک درجه بریزین ولی باید مواظب باشید پلمپ 20لیتری خودتون بخرین و هر دفعه 4 لیترش رو استفاده کنین. بهران بندر 50 رو میتونین تست کنین. هر چند همونطور که گفتم این روش استاندارد نیست ولی برخی جواب گرفتن. انجام دادن یا ندادنش با خودتون هست.

    2. رضا گفت:

      سلام ایا روغن بهران بندر ویژه ۵۰ برای نیسان دوگانه سوز خوب است

      1. یزدان اویل گفت:

        سلام طبق استاندارد و دفترچه راهنما جواب شما خیر هست.

    3. مهناز بانک گفت:

      سلام وقت بخیر برای نیسان مدل 401روغن موتور فلومکس ٢050مناسب است خوبه ازآن استفاده کرد تشکر

    4. کیا گفت:

      موتوریت مشکل داره

  2. رضا گفت:

    سلام. اقا من بندر ویژه ۵۰ ریختم کم مکنه . تعویض روغن گف ایرانسل ۱۲۰۰۰ بریزیم. نظر شما راجع ب ایرانسل چیه

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام وقت بخیر. ایرانول 12000 روغن موتور خوب و مناسب نیسان دوگانه سوز است ولی بندر 50 اگه کم میکنه احتمالا 12000 هم کم میشه و در خودرو های دوگانه سوز مخصوصا باری امری طبیعی هست.

    2. مهناز بانک گفت:

      سلام من نیسان دوگانه مدل 401دارم الان پارس پایا sjریختم الان اونو عوض کنم یا همون بهتره از چه روغن موتوری استفاده کنم بهتره که نه کم کنه نه رسوب کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. یزدان اویل گفت:

        سلام سوپر پایا SL بهتره

  3. مهرزاد گفت:

    ۳-۱۲
    با سلام در دفترچه های نیسان زامیاد دوگانه سوز و تک بنزینی مدل 1402 در صفحه ی112 ویرایش دوازدهم دی ماه 1401 آمده است که روغن موتور مناسب این خودرو 10W40 SJ هست.

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام بله امکانش هست 10W40هم بریزید اما در طول استفاده طبق تجربه ما کم میکنه که اون هم مسئله ای نیست ولی خوب بعضی افراد ترجیح میدن روغن موتوری استفاده کنن که کم نشه.

  4. مهرزاد گفت:

    سلام بنده برای نیسان وانت مدل ۴۰۱ یورو پنج ۲۰۵۰ sl میریختم ولی ماشینمو عوض کردم مدل ۴۰۲ نیسان دو گانه رو برداشتم توی دفترچه شرکته یه چیز عجیب دیدم استاندارد گرانروی روغن موتور رو10w40 SJ نوشته… چی شد یهویی یعنی الان فقط باید ماله دفترچه رو بریزیم؟

    1. یزدان اویل گفت:

      در صورتی که کم شدن تا حدی براتون مسئله ای نداره 10W40 بریزید.

      1. صادق گفت:

        سلام وقت بخیر.نیسان۸۲کاربرات دارم دوگانه دستیه.هر روغی میریزم سرِ هزارتا کم میکنه.پیشنهادتون چه روغنیه.مکانیکم بردم گفته موتور سالمه

        1. یزدان اویل گفت:

          سلام روغن موتور های معروف مانند بهران سوپر پیشتاز یا ایرانول 16000 رو تست کنید در سایت موجود هستن.

      2. مهناز بانک گفت:

        سلام وقت بخیر برای نیسان مدل 401روغن موتور فلومکس ٢050مناسب است خوبه ازآن استفاده کرد تشکر

  5. محمود رجبی پور گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    من زامیاد وانت مدل ۸۹ دوگانه سوز دارم روغن ایرانول و بهران سوپر۲0w50 پیشتاز ریختم کم می کنه . اگر راهنمایی کنید ممنون میشم . ضمنا نظرتان در مورد روغن اسپیدی ۲۰w50sLچیه ؟ روغن مناسب برای زامیاد وانت هست یا نه؟

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام دوست عزیز کم کردن تا حدی برای خودرو های دوگانه سوز طبیعی هست، میتونین بهران رانا 2050 رو امتحان کنید.

  6. مختاری گفت:

    سلام جناب روغن ۲۰ ۵۰ کاسپین ریختم .تقریبا ۴۳۰۰تا راه رفتم باهاش کم کرده . دو گانه مدل ۹۵ هس .
    کم کردن روغن تقریبا هر چند هزار تا هس ؟

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام بستگی به شرایط مختلفی داره، نوع رانندگی، بار، جاده سال ساخت خودرو، سالم بودن قطعات و …

  7. صالح گفت:

    سلام خسته نباشین نیسان دوگانه مدل 89تازه تعمیر کردم روغن پیشنهادی شما چیه ممنون

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام
      سوپر پیشتاز 2050
      16000 ایرانول
      رانا 2050

    2. باباعلی گفت:

      سلام‌چقدرهزینه‌تعمیرش‌شد‌وکدوم‌قطعات‌تعویض‌کردید

  8. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر نیسان دوگانه موتور سبز نمایندگی سرویس اولین روغن ده چهل ریخت مشکلی نداره

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام هر کاری نمایندگی انجام بده درسته.

    2. باباعلی گفت:

      منم‌۸۹خریدم‌‌رفتم‌معاینه‌فنی‌گفتن‌دودآبی‌داره‌ردکرد‌الان‌هم‌یکماه‌میگذره‌که‌واضع‌شده‌دودوبویش

  9. محمد گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    نیسان دوگانه مدل ۹۸ دارم روغن کم میکنه تا الان
    ۳ نوع روغن عوض کردم براش اسپیدی ۵۰.۲۰
    ایرانول یورو ۵ کاسپین به نظرتون چه روغنی استفاده کنم.

    1. کیا گفت:

      عمو موتوریت ایراد داره، صدتا روغن هم عوض کنی معجزه نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.