آموزش تعویض روغن موتور, آموزش روغن موتور

روغن موتور ایساکو برای دنا

خرید روغن موتور ایساکو برای دنا

روغن موتور ایساکو برای دنا

هر خودرویی روغن موتور مخصوص به خود را دارد با توجه به ساختار موتور خودرو و نحوه و تکنولوژی ساخت، روغن موتور مناسب برای خودروی شما باید پیدا شود و از همان روغن موتور برای خودروی شما استفاده گردد.  در این مقاله سعی داریم روغن موتور ایساکو برای دنا را بررسی کنیم و به این نکته بپردازیم که کیفیت و حجم روغن موتور مناسب با خودروی دنا باید بررسی گردد. در این مقاله سعی داریم این نکات را بررسی کنیم و در مورد نگهداری خودروی دنا بیشتر صحبت کنیم پس در صورتی که خودروی دنا دارید و به عنوان بهترین روغن موتور برای آن هستید همراه ما باشید.
 

خودروی دنا

خودروی دنا  در دو نوع دنا و دنا پلاس و همچنین در نوع دنا پلاس توربو در بازار موجود است. دنا معمولی با موتور ef۷، دنا پلاس توربو باز هم با موتور ef۷ هر دو از  یک استاندارد روغن موتور استفاده می کنند. خودرو دنا در سال ۱۳۹۳ روانه ی بازار ایران شد. این خودرو با موتور EF7 یا همان  ای اف سون بنزینی به بازار عرضه شد. قرار بود این خودرو جایگزینی برای سمند و سورن شود، اما این اتفاق نیفتاد و این خودرو خود به صورت مستقل به عنوان یک خودروی جدید در بازار تردد می‌کند. خودرو دنا از لحاظ سیستم الکترونیکی، سیستم تعلیق، سیستم سوخت رسانی موتور و گیربکس کاملا با سمند یکسان است اما ادعای سازنده مبنی بر این است که شاسی و بدنه نسبت به سمند قوی تر میباشد.

جهت مشاهده انواع روغن موتور و فیلتر های خودرو دنا روی دکمه رو به رو کلیک کنید.

گرانروی یا ویسکوزیته  روغن موتور دنا

برای خودرو دنا باید از روغن موتورهای 10W40 استفاده کرد. در دفترچه راهنمایی این خودرو نیز این نکته نوشته شده است. اما در فصل های سرد سال و در جاهایی که درجه هوا به کمتر از منفی ۱۰ درجه می رسد می توان از روغن موتورهای 5W30 نیز برای این خودرو استفاده کرد. از لحاظ درجه API  یا سطح کیفیت نیز  روغن موتوری که برای خودروی دنا استفاده می شود، بهتر است بالاتر از سطح کیفی SL باشد، یعنی سطح کیفی SM,SL و یا SN. پس روغن موتور هایی که برای خودرو دنا استفاده می شود باید 10W40 و API_SL به بالا داشته باشد.
 

 حجم روغن موتور دنا

دنا نیز مانند هر خودرویی یک حجم استاندارد برای تعویض کامل روغن موتور خود احتیاج دارد. همیشه در برخی از اتوسرویس ها چنین شایعه ای وجود دارد که برای خودرو دنا باید ۵/۵ لیتر روغن با تعویض فیلتر روغن استفاده کرد اما آنچه که در دفترچه راهنما و استاندارد لازم برای موتور این خودرو نوشته شده است، این است که ۵ لیتر روغن موتور برای تعویض کامل روغن دنا کافیست. باید این نکته را متذکر شویم که هیچ گاه روغن موتور بیشتر یا کمتر از میزان استاندارد درون خودروی خود نباید بریزید چون با استفاده  بیشتر از روغن موتور، روغن موتور از درب بالایی از اطراف واشر دور درب به بیرون آمده و روی شمع ها را می گیرد و باعث ایجاد دود در خودرو میشود که نیاز به تعمیر و گاهی حتی تعویض شمع ها دارد.
پس مواظب باشید که هیچگاه اتوسرویس یا بقیه  کسانی که قرار است روغن موتور خودروی شما را عوض کنند، چیزی بیشتر از ۵ لیتر در خودروی دنا  شما، چه دنای معمولی، چه دنای توربو روغن موتور نریزند.
 

 روغن موتور ایساکو برای دنا 

مبحث اصلی در مورد همین موضوع می باشد یعنی روغن موتور ایساکو برای دنا. شرکت ایساکو شرکت تامین قطعات ایران خودرو می باشد که با شرکت های تولیدی مختلف قراردادهای متنوعی دارد که با توجه به استانداردهای لازم خودروهای این شرکت، محصولات مختلفی را برای خودروهای این شرکت تولید می کند. همچنین بعد از اینکه مراحل نظارت و بازرسی های لازم بر محصولات انجام شد، برچسب ایساکو و یا عنوان ایساکو برای این محصولات تعریف می‌گردد و بر روی آنها قرار می گیرد.
 
بهترین خرید روغن موتور ایساکو

قیمت خرید روغن موتور ایساکو

پس در نظر داشته باشید روغن موتور ایساکو برای دنا روغن موتوری است که توسط یک شرکت تولیدی تولید شده که شرکت ایساکو با آن قرارداد دارد و تحت نظارت شرکت ایساکو این محصول را تولید میکند پس کیفیت لازم برای محافظت از خودروی شما را دارد. اینکه کدام شرکت با شرکت ایساکو قرارداد دارد و در کدام زمان آن شرکت محصولات را تولید می کند بستگی به شرایط مختلفی دارد. گاهی شرکت ایساکو با شرکت نفت سپاهان این قرارداد را می‌بندد و محصولاتی که تحت عنوان روغن موتور ایساکو برای دنا به بازار عرضه می گردند در واقع روغن موتور نفت سپاهان هستند که تحت نظارت ایساکو در این بسته بندی ها قرار می گیرد. اما چند وقت پیش شرکت ایساکو با شرکت بهتام روانکار ایرانیان نیز قراردادی بست که در این قرارداد نیز روغن موتور ایساکو با همان شکل و شمایل اما تولید شرکت بهتام روانکار تولید و به بازار عرضه شد. بسته بندی همه محصولاتی که تاکنون تحت عنوان روغن موتور ایساکو ارائه شده است یک مدل بوده و فقط در پشت آن شرکتی که تولید کننده ی آن روغن موتور است نوشته شده است. پس شما می توانید با خیال راحت از روغن موتور ایساکو برای خودروی دنای خود استفاده کنید. اما دقت کنید که چندین مدل از روغن موتور ایساکو نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می پردازیم. با توجه به صحبت‌های مطرح شده در این مقاله حتماً شما باید از روغن موتورهای 10W40 برای دنا استفاده کنید که درجه گرانروی آن باید چیزی برابر با 10W40 باشد و درجه API آن بالاتر از SL باشد. روغن موتور های ایساکو در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شدند. دقت کنید روغن موتوری از ایساکو باید برای دنا استفاده کنید که از لحاظ درجه گرانروی 10W40 روی آن نوشته شده باشد و سطح API آن SL باشد. این روغن موتور برای خودرو دنا مناسب است.
 چالش دیگری که برای استفاده از روغن موتور ایساکو برای دنا ممکن است برای شما اتفاق بیفتد، این است که حجم روغن موتور مورد نیاز برای خودرو دنا  چیزی برابر با ۵ لیتر است اما اغلب بسته بندی های روغن موتور ایساکو برای دنا ۴ لیتری است. برای یک لیتر باقی مانده، تا کنون روغن موتور یک لیتری ایساکو برای 10W40 مشاهده نشده است. در هر صورت ممکن است در برخی از نمایندگی‌ها این روغن موتور موجود باشد که در حجم یک لیتر ارائه گردد پس شما می توانید از این روغن موتور با خیال راحت برای خودرو دنا ی خود استفاده کنید. روغن موتور ایساکو برای خودرو دنا بسیار با کیفیت بوده و با توجه به شرکت سازنده، شما می توانید با خیال راحت استفاده کنید.

 

 سخن آخر

 روغن موتور ایساکو برای دنا در صورتی که درست انتخاب شود بدین معنی که حتما 10W40 و با API_SL باشد، برای خودرو دنا مناسب است. البته که روغن موتور های دیگر و با کیفیت تری نیز در بازار موجود است که در دسته ی محصولات خودرو دنا موجود است پس شما می توانید به گزینه های دیگر هم فکر کنید اما در صورتی که تاکید دارید از روغن موتور ایساکو برای دنا استفاده کنید می توانید در این بخش این محصول را مشاهده کرده و برای خودروی دنای خود از آن استفاده کنید.
 یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید.
بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “روغن موتور ایساکو برای دنا

  1. مهران رحیمی گفت:

    فیلتر روغن رو هر چند وقت یه بار تعویض کنیم؟

    1. یزدان اویل گفت:

      با هر با تعویض روغن موتور بهتر هست که تعویض کنید.

  2. امید اخوان گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

    1. یزدان اویل گفت:

      ممنون از انرژیتون. بله حتما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.