آموزش تعویض روغن موتور

بهترین روغن گیربکس برای پژو 206

سلام به دوستان یزدان اویل.
امروز در این مقاله قرار است در مورد بهترین روغن گیربکس برای پژو ۲۰۶ صحبت کنیم. خیلی ها در تماس‌های تلفنی و پر کردن فرم های تماس و یا بخش نظرات مطالب یا محصولات، در مورد موضوعات مختلف از ما سوال پرسیدند که ما آنها را به عنوان مقالات مختلف و متعددی در وبسایت خود منتشر می کنیم.
سوالی که خیلی از ما پرسیده میشد در مورد خودرو ۲۰۶، بهترین روغن گیربکس برای پژو ۲۰۶ که در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که کدام یک از روغن های گیربکس موجود در بازار به عنوان بهترین روغن برای گیربکس پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود پس در صورتی که این سوال برای شما هم پیش آمده در ادامه همراه ما باشید تا انواع روغن گیربکس های با کیفیت برای خودرو پژو ۲۰۶ را خدمت شما معرفی کنیم.

روغن گیربکس

هر خودرویی برای مدیریت انتقال نیرو به چرخ های خود دارای قطعه یا بهتر است بگوییم بخشی به نام گیربکس است. گیربکس ها به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ گیربکس های دنده دستی و گیربکس های دنده اتومات. رایج ترین دسته بندی اصلی گیربکس هاست.
روغن گیربکس های دنده دستی با گیربکس های دنده اتومات متفاوت است. خودرو ۲۰۶ هم در نسخه  دنده دستی یعنی تیپ یک تا پنج و دنده اتومات یعنی ۲۰۶ تیپ ۶ در بازار موجود است و تمامی این خودروها در هر دسته ای دارای یک نوع گیربکس هستند.
نیروی موتور توسط گیربکس به چرخ ها منتقل می گردد، یعنی با توجه به اینکه دنده  خودروی شما در کدام دنده قرار دارد، نوع میزان انتقال قدرت توسط تعدادی چرخ دنده از موتور به چرخ ها تعیین می گردد و این چرخ دنده ها درون یک محفظه ای به نام گیربکس همواره در حال گردش و چرخش هستند که باید توسط یک روغن مخصوص به نام روغن گیربکس یا واسکازین و یا همان روغن دنده، روانکاری شود.
روغن گیربکس وظیفه بسیار مهمی دارد چراکه  گیربکس خودرو در واقع گران ترین قطعه خودرو می باشد، مخصوصا در گیربکس های ۲۰۶ اتوماتیک. پس این روغن یکی از حساسترین و مهمترین روغن هاییست که باید برای خودرو ۲۰۶ استفاده گردد.

روغن گیربکس ۲۰۶ دنده دستی

با توجه به گیربکس ۲۰۶ دنده دستی و کیفیت این گیربکس حتما باید هر ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر یکبار روغن گیربکس خودرو ۲۰۶ به صورت کامل عوض شود. اما اگر شما این خودرو را دارید و نمی دانید چه روغن گیربکسی برای آن استفاده کنید، در ادامه همراه ما باشید. روغن های گیربکس در درجه بندی  SAE یا از لحاظ گرانروی و ویسکوزیته در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد.
دسته بندی روغن گیربکس و ویسکوزیته  آن به صورت یک سری اعداد نمایش داده می‌شوند. درجه گرانروی واسکازین یا روغن دنده  مخصوص خودرو پژو ۲۰۶ باید 75W80 باشد و استفاده از روغن گیربکس هایی با درجه‌های گرانروی دیگر برای خودرو پژو ۲۰۶ مناسب نیست و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی گردد.
از لحاظ سطح کیفیت API نیز باید در درجه بندی API، روغن گیربکسی که برای خودرو پژو ۲۰۶ استفاده می شود باید GL5 یا GL4 پلاس باشد و یا کیفیت بالاتر. زیرا کیفیت های کمتر برای خودرو ۲۰۶ مناسب نیست و به گیربکس این خودرو آسیب می زند. هزینه‌ای که برای گیربکس خودرو می کنید یک بار در چند سال می باشد پس شما باید حتماً از روغن گیربکس با کیفیت برای خودروی خود استفاده کنید.

روغن گیربکس ۲۰۶ اتومات

خودرو ۲۰۶ اتومات دارای گیربکسی با استاندارد AL4 می باشد. این گیربکس یک نوع گیربکس بسیار قدیمی در بین گیربکس با  دنده های اتوماتیک است، که از نوع ۴ دنده می باشد و کیفیت نسبتا مناسبی برای یک خودروی شهری دارد. روغنی که در این گیربکس نیز استفاده می شود باید همین استاندارد AL4 را داشته باشد.
حجم روغن گیربکس ۲۰۶ اتوماتیک چیزی حدود ۶ لیتر می باشد و بهتر است که هر ۳۰ هزار کیلومتر به صورت کامل تعویض گردد و این تعویض توسط دستگاه های مخصوص تعویض روغن گیربکس اتومات انجام گردد.

انتخاب روغن گیربکس مناسب ۲۰۶

با توجه به نکات گفته شده در بالا اولین مرحله برای انتخاب روغن گیربکس این است که شما باید در ابتدا تعیین کنید که چه نوع گیربکسی در خودروی شما نصب است گیربکس دنده دستی یا گیربکس اتومات.
با توجه به ویژگی های مطرح شده در صورتی که روغن گیربکس شما از نوع دنده دستی است، باید از روغن 75W80 با API_GL5 استفاده کنید.
حجم روغن گیربکس دنده دستی ۲۰۶ نیز ۲ لیتر می باشد اما اگر گیربکس خودرو ۲۰۶ شما از نوع اتومات است، باید از روغن های AL4 برای آن استفاده کنید.

بهترین روغن برای گیربکس ۲۰۶

بهترین روغن در واقع معرفی برندهای مختلف تولید کننده  روغن گیربکس است. برندهای مختلف داخلی زیادی هستند که روغن گیربکس با کیفیت های مختلف را تولید میکنند. با توجه به اعتبار برند ها شما می توانید به آنها اعتماد کنید و هرکدام که روغن گیربکس مناسب با استانداردهای مطرح شده در این مقاله را داشتند آن را می‌توانید برای خودروی پژو ۲۰۶ استفاده کنید.

به عنوان مثال شرکت تولیدی آترود روغن گیربکسی تولید کرده است که از لحاظ درجه ی گرانروی 75W80 و از لحاظ API_GL5 می باشد. این روغن گیربکس بسیار با کیفیت است و مناسب خودروی ۲۰۶ است البته در نوع گیربکس دنده دستی.

خرید روغن گیربکس 75W80 آترود


همچنین از بین روغن های خارجی و روغن گیربکس های خارجی برند توتال اماراتی روغن گیربکسی با عنوان روغن گیربکس 75W80 تولید کرده است که شما از این روغن گیربکس نیز می توانید برای خودرو ۲۰۶ دنده دستی استفاده کنید.

خرید روغن گیربکس 75W80 توتال امارات 


شرکت های مختلف مانند بهران، ایرانول، پارس و اسپیدی هم همگی در لیست محصولات خود، روغن گیربکس 75W80 با API_GL4 پلاس با یا GL5 را نیز دارند، که تمامی این محصولات نیز برای خودرو پژو ۲۰۶ دنده دستی پیشنهاد میگردد اما برای گیربکس پژو ۲۰۶ با دنده اتومات بهتر است از روغن های خارجی استفاده کنید، روغن های AL4 اصلی خارجی گزینه بسیار مناسبی برای خودرو پژو ۲۰۶ دنده اتوماتیک است. البته از روغن های ۳خط یا ۴خط که توسط شرکت های پالایشگاهی نفتی داخلی مثل بهران یا ایرانول نیز تولید می گردند، می توان برای گیربکس پژو ۲۰۶ دنده اتوماتیک استفاده کرد.

کدام برند روغن گیربکس برای ۲۰۶ مناسب است؟

با توجه به نوع دنده ی خودرو و نوع استانداردهای لازم روغن گیربکس مورد استفاده در خودرو پژو ۲۰۶، همانگونه که مطرح شد شرکت‌های داخلی و خارجی مختلفی مانند بهران، ایرانول، پارس، اسپیدی و همچنین آترود، بهتام و توتال اماراتی، همگی دارای محصولات مختلفی هستند که برای گیربکس پژو ۲۰۶ میتوان از محصولات مطرح شده و ارائه شده توسط این شرکت ها استفاده کرد.
روغن گیربکس یکی از حساس‌ترین روغن هاست. پس شما هر آنچه که بابت تعویض روغن گیربکس خودروی خود هزینه کنید جای دوری نرفته و در واقع سرمایه گذاری بیشتری برای نگهداری بهتر از خودروی خودتان کرده‌اید.

سخن آخر

با توجه به مسائل مطرح شده و استانداردهای ذکر شده در بالا در مورد روغن گیربکس ۲۰۶ در این مقاله سعی کردیم بهترین روغن گیربکس برای پژو ۲۰۶ را خدمت شما معرفی کنیم و شما می توانید با توجه به اطلاعاتی که در حال حاضر در اختیارتان قرار دارد بهترین روغن گیربکس را برای خودروی خود استفاده کنید همچنین در بخش فروشگاهی یزدان اویل در در منوی سایت در بخش روغن گیربکس، انواع روغن گیربکس وجود دارد و شما می‌توانید از بین آنها نیز روغن گیربکس را با قیمت به روز تهیه نمایید. قابلیت ارسال به سراسر ایران نیز در فروشگاه اینترنتی یزدان اویل وجود دارد.
در صورتی که هرگونه پرسش یا سوالی در مورد بهترین روغن گیربکس برای پژو۲۰۶ دارید میتوانید در بخش نظرات این مقاله از ما بپرسید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • https://yazdanoil ir/بهترین-روغن-گیربکس-برای-پژو-206/ (52)
  • https://yazdanoil ir/بهترین-روغن-گیربکس-برای-پژو-206/#:~:text=انتخاب روغن گیربکس مناسب ۲۰۶&text=با توجه به ویژگی های AL4 برای آن استفاده کنید (9)
  • https://yazdanoil ir/بهترین-روغن-گیربکس-برای-پژو-206/#:~:text=درجه گرانروی واسکازین یا روغن هیچ عنوان پیشنهاد نمی گردد (7)
  • https://yazdanoil ir/بهترین-روغن-گیربکس-برای-پژو-206/#:~:text=با توجه به ویژگی های AL4 برای آن استفاده کنید (5)
  • روغن گیربکس206تیپ2 (2)
  • مقدار روغن گیربکس 206 تیپ 2 (1)
  • بهترین واسکازین ۲۰۶ تیپ ۲ (1)
  • روغن واسکازین ۲۰۶ تیپ ۵ (1)
  • روغن گیربکس پژو ۲۰۶ (1)
  • روغن گیربکس پژو۲۰۶ تیپ ۵ (1)
author-avatar

درباره علی یزدانیان

از کودکی، علاقه خاصی به خودروها داشتم و بالاخره در سال 90 وارد کار مورد علاقم، یعنی بررسی و فروش تخصصی "روغن موتور و انواع فیلتر" شدم. در اینجا میخوام تجربیاتم رو در مورد انواع محصولات روانکار و همچنین روش های نگهداری از خودرو با شما درمیون بزارم. همراه من باشید.

بازگشت به لیست

8 دیدگاه در “بهترین روغن گیربکس برای پژو 206

  1. اسدالله کشانی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین بنده ارسال کنینود

    1. یزدان اویل گفت:

      آدرس: لرستان، خرم آباد، خیابان شریعتی، روبه روی بانک تجارت، فروشگاه روغن موتور یزدانیان.

  2. حسن گفت:

    سلام
    برای 206بهتام gl4+بریزم بهتره یالوبریفنت gl5.
    البته روی قوطی لوبریفنت نوشته هیپوئید.نمیدونم مناسب 206هست یانه؟

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام هر دو مناسبن بر اساس بودجتون انتخاب کنید.پیشنهاد من توتال امارات هست.

  3. یوسف گفت:

    سلام، آیا روغن توتال سبز جهت ۲۰۶ تیپ ۲ مناسب می باشد، البته قیمت آن در سایت دبی جی کالا حدود ۵۰۰۰۰۰۰هزار تومان می باشد اما تعویض روغنی ها میگن روغن تسویه شده می باشد، واصل آن یک میلیون توان هست ، آیا صحت دارد . ممنون

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام روغن توتال سبز نداریم! کلا چنین محصولی نیست.

  4. کدخدایی گفت:

    سلام. ممنون از سایت بسیار خوبتون. من رفتم تعویض روغنی برای تعویض روغن گیربکس 206 صندوقدار و روغن مارک موتوسل برای من استفاده کرد. بدون اینکه از من بپرسه. خودم دوست داشتم که روغن ایرانول بریزم. حالا سوال من این است که کیفیت این روغن چگونه است با توجه به اینکه تولید آن در پالایشگاه نیست؟1
    تا تعویض روغن بعدی من باید دلچرکین باشم!

    1. یزدان اویل گفت:

      سلام این حق شماست که تایید کنید چه روغن موتوری برای شما استفاده شود البته موتوسل هم روغن موتور بدی نیست ولی بهترین روش این هست که همیشه از یک مدل روغن موتور برای هر خودرویی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.