آموزش روغن موتور, روغن موتور یزدان اویل

نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور

روش تشخسص کیفیت روغن موتور

نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور

سلام یزدان اویلی های عزیز

در این مقاله در اینجا سعی داریم نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور را با هم بررسی کنیم تا شما بتوانید به راحتی انواع روغن موتور را از هم تشخیص داده و توانایی تحلیل کیفیت آنها را با هم بررسی نمایید همراه ما باشید، تا معیارهای مختلف برای نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور را با هم بررسی کنیم.

کیفیت روغن موتور

با توجه به کارکرد روغن موتور و قابلیت های خاص این مایع مصرفی و این روان کار مهم در خودرو کیفیت آن بسیار مهم است. حتماً باید از روغن موتور با کیفیت بالا برای موتور خودرو خود استفاده نمایید، چرا که در صورت استفاده از روغن موتور های بی کیفیت و یا تقلبی آسیب جدی به قطعات داخلی موتور وارد می‌شود. با توجه به بالا بودن هزینه تعویض قطعات داخلی موتور خودرو باید مواظب باشید که حتما از روغن موتورهای با کیفیت و اصیل برای خودروی خود استفاده کنیم، که این هزینه ها به حداقل خود برسد. در صورت استفاده از روغن موتور های بی کیفیت ممکن است این مسئله پیش بیاید که حتی پس از تعویض قطعات داخلی، موتور خودرو شما قابلیت های اولیه را نداشته باشد.

جهت خرید انواع روغن موتور روی دکمه رو به رو کلیک کنید.

چرا‌که تهیه و خرید قطعات یدکی با کیفیت و با اصالت نیز در این روزها در بازار کمی سخت شده است و ممکن است حتی با تعمیر موتور خودرو خود دیگر قابلیت های اولیه موتور خود را مشاهده نکنید.

پس مواظب باشید با استفاده از روغن موتور با کیفیت و اصیل و با یادگیری نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور به راحتی بتوانید این معضل را حل کرده و بهترین روغن موتور با بالاترین کیفیت را در خودرو خود استفاده نمایید.

روغن موتور تقلبی

روغن موتور های تقلبی همیشه در بازار هستند و در هر بازار و حرفه ای قطعاً افراد سودجو وجود دارند، پس مواظب باشید که با انتخاب درست و خرید مناسب در دام این افراد نیفتیم شما در صورتی که نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور را بدانید قطعاً از روغن موتور های تقلبی استفاده نمی کنید و روغن موتور مورد استفاده خودرو شما از نوع اصلی است پس با کیفیت بسیار بالا بوده و شما می توانید با خیال راحت روغن موتور مورد نظر را استفاده نمایید.

روش تشخیص کیفیت روغن موتور

برای تعیین و تشخیص کیفیت روغن موتور معیارهای مختلفی وجود دارد اما در اینجا سعی میکنیم بعضی از معیارها که به سادگی قابل تشخیص هستند را با هم بررسی کنیم .

رنگ روغن موتور: در صورتی که شما از روغن موتوری با رنگ مناسب استفاده کنید خیالتان راحت باشد که این روغن موتور روغن موتور اصلی می باشد. رنگ موتور باید شفاف و کهربایی و براق باشد یعنی اگر در یک ظرف شفاف این مایع را ریخته بتوانیم شفافیت کل این محصول را به سادگی مشاهده کنیم.

روغن موتورهای که اغلب کیفیت پایین دارند و به صورت تصفیه و پالایش دوباره تولید می گردد، بسیار کدر می باشند. رنگ روغن موتور یکی از مهمترین معیارهای تشخیص کیفیت روغن موتور است. حتماً باید روغن موتور واضح و شفاف باشد. این بهتر است که این معیار را در هنگام خرید روغن موتور و هنگام استفاده روغن موتور بررسی و رعایت کنیم.

معیار بعدی برای نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور بوی روغن موتور است. روغن موتور نباید بوی گازوئیل و یا بنزین بدهد عملا روغن موتور بوی خاصی ندارد، فقط مقداری بوی یک سری از مواد شیمیایی را می دهد و شما باید برای نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور روغن موتور هایی استفاده کنید که بوی بنزین و گازوئیل نمی دهد. در صورت استفاده از این روغن موتورها به موتور خودرو شما آسیب وارد می گردد و حتماً و قطعاً باید متحمل هزینه‌های بالایی شوید.

خرید روغن موتور

بهترین روغن موتور

یکی دیگر از روش های  تشخیص کیفیت روغن موتور میزان چسبندگی روغن موتور است. روغن موتور ها با توجه به درجه گرانروی آنها به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند. در حال حاضر در بازار ایران چند دسته بندی بسیار رواج دارد و موتورهای 20W50 روغن موتورهای 10W40 و روغن موتورهای 50 پرمصرف ترین روغن موتور های موجود در بازار هستند روغن موتورهای 20W50 گرانروی و ویسکوزیته یا سفتی بیشتری نسبت به بقیه روغن موتور ها دارند. میزان شلی و سفتی روغن موتور با توجه به معیار عدد داده شده روی جلد آن تعیین می گردد که اینجا توسط شما قابل بررسی است، در صورتی که دو انگشت اشاره و شصت خود را با روغن موتور موجود آغشته کنید و این دو انگشت را به هم چسبانده و در هنگام جدایی انگشت ها چند رشته ارتباط بین دو روغن موتور مشاهده شد، قطعاً چسب درون روغن موتور وجود دارد و این روغن موتور از کیفیت پایینی برخوردار است و نمی‌تواند موتور خودروی شما محافظت کند. در صورتی که تنها یک رشته اتصال وجود داشت روغن موتور اصلی می باشد.

استفاده از روغن موتور اصلی باعث میشود که قطعات درون موتور خودرو در هنگام سایش روی همدیگر کمتر آسیب ببینند و استهلاک کمتری در خودرو و قطعات درون خودرو موتور خودرو شما اتفاق بیفتد. حتماً باید این معیار نیز رعایت شود که چسبندگی روغن موتور به میزان لازم وجود داشته باشد. روش های مختلف برای تعیین تقلبی و اصلی بودن روغن موتور در مقاله دیگری در یزدان اویل بررسی شده است. ما در این مقاله سعی کردیم نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور با معیارهای مختلف بررسی کنیم.

نتیجه گیری

نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور به معیارهای مختلفی بستگی دارد در صورتی که از روغن موتور های تقلبی استفاده کنید آسیب جدی به قطعات داخلی موتور خودروی شما وارد می‌گردد و موتور خودرو شما نمی‌تواند با کیفیت و قدرت لازم کار کند و قطعات درون موتور خودرو شما مورد آسیب واقع می شوند که هزینه تعویض و تعمیر آن ها بسیار بالاست.

پس حتما با دقت کافی به نشانه های مختلف تشخیص کیفیت روغن موتور حتماً این معیارها را بررسی کرده تا از روغن موتور های با کیفیت و استاندارد برای خودروی خود استفاده کنید. وجود افراد سودجو در بازار باعث شده است که روغن موتور های تقلبی روز به روز در بازار افزایش پیدا کند و نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور بسیار سخت تر باشد. همانگونه که گفته شد چند معیار ظاهری برای نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور وجود دارد که  ما باید این معیارها و این دستورات را رعایت کرده تا بتوانیم بهتر از خودرومان محافظت کنیم. تمامی روغن موتور های موجود در فروشگاه اینترنتی یزدان اویل به صورت اصلی و به طور مستقیم از کارخانه ها و شرکت های معتبر تهیه شده و در خدمت شما ارسال و ارائه می گردد. شما می توانید به راحتی و با خیال راحت روغن موتور های موجود در فروشگاه یزدان اویل را تهیه کرده و به سبد خرید خود اضافه نمایید. ما در کنار شما هستیم تا بهتر از خودروتان محافظت کنید. در صورتی که هرگونه نظر انتقاد یا پیشنهادی دارید و یا تجربه در مورد نحوه تشخیص کیفیت روغن موتور دارید می توانید در بخش نظرات این مقاله با کارشناسان یزدان اویل در میان بگذارید همچنین صفحه تماس با ما در اختیار شماست تا بتوانید این موارد را با ما مطرح کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.