آموزش تعویض روغن موتور, آموزش روغن موتور

بهترین روغن موتور ایرانی کدام است؟

 سوالی که ممکن است برای خیلی از افراد به عنوان دارنده یک خودرو پیش بیاد این است که بهترین روغن موتور کدام است؟ تا بتواند بهتر از خودروی خود محافظت کنند، پس با توجه به این اوصاف همیشه سعی می کند در جستجوی بهترین برند روغن موتور باشد.

اما نکته  قابل توجه این است که پالایشگاه های زیادی در داخل کشور مشغول تولید روغن موتور هستند و ما در این مقاله سعی داریم درمورد بهترین برند ها و بهترین محصولات بیشتر صحبت کنیم تا بتوانیم این برندها را به شما معرفی کنیم و از بین آن ها برند مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد استانداردهای لازم روغن موتور و سطوح کیفی آن و همچنین بررسی شرکت های تولیدی داخلی روغن موتور و بهترین روغن موتور ایرانی بیشتر صحبت کنیم.

"یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید" در بخش فروشگاهی "یزدان اویل" نیز اغلب محصولات روانکار شامل روغن موتور، روغن ترمز، روغن گیربکس وجود دارد که شما می توانید بر اساس خودروی خود یا بر اساس برند مورد نظر خود محصولات مورد نظر خود را پیدا کنید قابلیت جستجو در هر کدام از دسته ها به آسانی در بخش فیلترها قرار داده شده و شما می توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب و آن را به سبد خرید اضافه کرده و در محل آدرس خود در سراسر ایران دریافت کنید. در ابتدا در مورد کیفیت و گرانروی روغن موتور بیشتر صحبت کنیم.

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 20W50 چهار لیتری

309,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور سوپر پیشتاز 20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SL/CF
  • حجم:4 لیتر

روغن موتور بهران پیشتاز 10W40 حجم 3.5 لیتر

265,000 تومان

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40 چهار لیتری

399,000 تومان

روغن موتور بهران تکتاز 20W50 حجم 3.75 لیتر

225,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور بهران تکتاز 20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SG
  • حجم:3.75 لیتر

روغن موتور بهران رانا 20W50 حجم 4 لیتر

359,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور بهران رانا  20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SM
  • حجم:4 لیتر

روغن موتور کاسترول مگناتک 10W40 حجم 4 لیتر

فیلتر روغن پژو 405 GLX موتور XU7 معمولی (برند سرکان) کد:7730

164,000 تومان
  • تولید شرکت سرکان
  • مخصوص پژو 405 معمولی موتور XU7 1800cc
  • 8 کانال ورودی

فیلتر روغن پراید (برند سرکان) کد:7735

125,000 تومان
  • تولید شرکت سرکان
  • مخصوص انواع پراید، تیبا، ساینا، کوییک
  • 6 کانال ورودی

فیلتر روغن سمند و سورن EF7 (برند سرکان) کد: 7110

114,000 تومان
  • تولید شرکت سرکان
  • مخصوص انواع سمند EF7، دنا، سورن EF7
  • نوع کاغذی
بهترین روغن موتور

 گرانروی روغن موتور

میزان شل یا سفت بودن روغن موتور را گرانروی روغن موتور می‌گویند. یعنی هر آنچه که روغن موتوری سفت تر باشد گرانروی آن بالاتر و هر آنچه که روغن موتوری شل تر باشد گرانروی آن پایین تر است.

هر موتوری با توجه به تکنولوژی ساختش یک نوع روغن موتور استفاده می‌کند. برخی موتور ها نیاز دارند که روغن موتورهای شل تری استفاده کنند. تکنولوژی های جدید روغن موتور در حال حاضر به گونه ای هستند که هر آنچه که زمان جلوتر می رود روغن موتورهایی با گرانروی کمتری مورد نیاز موتور خودروهاست. همچنین روغن موتورهای چند درجه یا مالتی گرید نیز در بازار وجود دارد که اغلب روغن موتور های امروزی که برای خودروهای سواری استفاده می شود جز این دسته می باشند.

روغن موتور های مالتی گرید به عنوان مثال 10W40 می باشند که حرف W مخفف کلمه winter یا زمستان است که عدد قبل از آن نشان دهنده گرانروی این محصول در فصول سرد و عدد بعد از W نشان دهنده گرانروی این محصول در فصل گرم می‌باشد.

یعنی این محصول با توجه به سرد یا گرم شدن هوا میزان شل یا سفت متغیر است. پس با توجه به دفترچه  راهنمای خود در ابتدا باید گرانروی روغن موتور مورد استفاده خودروی خود را به دست آورید به عنوان مثال برای خودروی دنا پلاس جدید از روغن موتورهای 10W40 استفاده می شود.

در دفترچه  راهنمای این خودرو نیز این مورد ذکر شده است اما می‌توان در فصول سرد از روغن موتورهای 5W30 یا5W40 نیز برای این خودرو استفاده کرد. تمامی این نکات در دفترچه راهنمای خودروی دنا ذکر شده است. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد مشخصات فنی بیشتر روغن موتور صحبت کنیم.


سطح کیفیت روغن موتور یا همانAPI

سطح کیفیت روغن موتور یا همان API ربطی به ویسکوزیته یا شل و سفت بودن روغن موتور ندارد و نشان دهنده‌ی کیفیت روغن موتور است. سطح API با حروف انگلیسی نمایش داده می شود. با قرار دادن دو حرف در کنار هم میتوان API روغن موتور را تشخیص داد. روی جلد اغلب روغن موتور ها API آن ها نوشته شده است.

حرف اول همیشه S می باشد، البته این نکته برای روغن موتور های مخصوص خودروهای سواری می باشد یعنی به عنوان مثال برخی روغن موتورها سطح کیفی SJ و بعضی روغن موتور هاسطح کیفی SL دارند و همچنین سطوح کیفی جدیدی مانند SM، SN و حتی SP هم در حال حاضر در بازار موجود می باشد. این حروف با توجه به آنچه که در بازار در حال حاضر موجود از SC شروع شده و به ترتیب حروف الفبای انگلیسی برای حرف دوم به بالا می آید تا به درجه ی SP برسد پس حدود7 الی 8 سطح کیفی روغن موتور در بازار موجود است تمامی این محصولات توسط شرکت های تولید روغن موتور داخلی تولید می‌شوند.

 با توجه به دفترچه  راهنمای خودرو خود باید سطح کیفی مورد نظر خود را نیز پیدا و آن را انتخاب و خرید خود را انجام دهید. سطح کیفی مورد نظر مثال ما یعنی دنا پلاس بالای SL است پس بهتر است از سطوح کیفی SL یاSM و یا حتی SN برای خودروی دنا پلاس استفاده کنید. در ادامه در مورد شرکت های تولیدی روغن موتور و بهترین روغن موتور ایرانی بیشتر صحبت می کنیم پس در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری داشته باشید همراه ما بمانید.

شرکت های تولیدی روغن موتور

شرکت ها و پالایشگاه های مختلف بسیار با کیفیتی در بازار ایران وجود دارد که با توجه به قیمت مناسب شان و این که جوابگو بودن محصولات آن ها برای خودروهای داخلی و خارجی می توان از روغن موتور های تولیدی این پالایشگاه‌ها استفاده کرد.

کشور عزیزمان ایران بر روی معادن نفتی قرار دارد و منبع اصلی روغن موتور از مشتقات نفت است. پس با توجه به این شرایط پالایشگاه‌ها با قدرت بسیار بالایی مشغول فعالیت هستند و حتی توانایی صادرات روغن موتور به کشورهای دیگر را نیز دارند. 

ایرانول دنا

پالایشگاه های مختلفی مانند پالایشگاه نفت بهران، ایرانول، پارس، نفت سپاهان، کاسترول، بهتام روانکار و بقیه شرکت‌های داخلی مانند موتوسل و آترود همگی پالایشگاه‌هایی هستند که در سرتاسر ایران مشغول فعالیت و تولید انواع روغن موتور در سطوح کیفی مختلف و ویسکوزیته و درجه گرانروی مختلف می باشند.

با توجه به سطوح کیفی بالای محصولات تولیدی توسط این پالایشگاه همگی محصولاتی که توسط این پالایشگاه ارائه میگردد دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و توانسته‌اند رضایت مشتریان و مخاطبان خود را به دست آورند. "یزدان اویل" نیز سعی کرده است اغلب محصولات پر طرفدار و پر مصرف این پالایشگاه های موجود در بازار را خدمت شما ارائه کند کافیست به بخش فروشگاهی یزدان اویل مراجعه کرده و هر آنچه محصول با توجه به استانداردهای مورد نظر شما وجود دارد را مشاهده کنید. با کلیک بر روی هر محصول توضیحات بیشتری در مورد مشخصات فنی محصول های مختلف می توانید مشاهده کنید.


بهترین روغن موتور ایرانی کدام است؟

سوال اساسی که این مقاله برای آن نوشته شده است در این بخش پاسخ داده می شود تمامی پالایشگاهایی که نام برده شد از جمله بهران، ایرانول، اسپیدی، نفت پارس، کاسترول، آترود و موتوسل همگی روغن موتور های بسیار با کیفیت و مورد تایید "یزدان اویل" را تولید کرده اند کافیست شما بر اساس خودروی خود روغن موتور مورد نظر خود را پیدا کنید به عنوان مثال برای دنا پلاس همان گونه که گفته شد روغن موتور های10W40 با کیفیت بالای SL مناسب اند به عنوان مثال از روغن موتور بهران رانا که یک محصول نسبتاً جدید توسط کمپانی نفت بهران می باشد می توان استفاده کرد.
پس با توجه به این مشخصات شما می توانید روغن موتور مورد نظر خود را انتخاب کنید و به پاسخ این سوال برسید که بهترین روغن موتور ایرانی کدام است. تمامی این پالایشگاه ها روغن موتور های بسیار با کیفیت و درجه یکی را تولید می کنند و همه این محصولات در یزدان اویل به فروش می‌رسند.


کلام آخر

در مجموع نمی توان دقیقا مطرح کرد که کدام برند بهترین برند می باشد تمامی برند های تولید داخلی که نام برده شد دارای کیفیت عالی می‌باشند و این کیفیت خود را مدیون زحمت کارکنان و کارمندان این مجموعه ها می باشند که توانسته اند رضایت اغلب مخاطبان داخلی و خارجی را که مصرف کننده ی این محصولات هستند به دست آورند.

همان گونه که گفته شد در بخش فروشگاهی یزدان اویل در بخش منو بخش جستجو بر اساس برند، شما می توانید بر اساس برند مورد نظر جست وجوی خود را آغاز کنید تا به محصول مورد نظر خود برسید. محصول مورد نظر شما محصولی است که استاندارد های لازم مناسب خودروی شما را داشته باشد همچنین در منوی جستجو بر اساس خودرو می توانید محصولاتی که برای خودروی شما مناسب‌ است طبق دفترچه ی راهنمای آن ها که یزدان اویل با کوشش فراوان توانسته لیست این محصولات را یک جا جمع کند را پیدا کنید.
این هم یک روش جستجو برای پیدا کردن بهترین روغن موتور ایرانی برای خودروی شما می باشد‌ یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید. در صورتی که هرگونه نظر، تجربه در این زمینه دارید می‌توانید در بخش نظرات همین مقاله آن را با ما در میان بگذارید. در صورت داشتن پرسش کارشناسان یزدان اویل در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهند داد‌.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

  • https://yazdanoil ir/بهترین-روغن-موتور-ایرانی-کدام-است؟/ (15)
  • بهترین روغن موتور ایرانی (1)
  • روغن موتور بهران رانا یا بهتام (1)
author-avatar

درباره علی یزدانیان

از کودکی، علاقه خاصی به خودروها داشتم و بالاخره در سال 90 وارد کار مورد علاقم، یعنی بررسی و فروش تخصصی "روغن موتور و انواع فیلتر" شدم. در اینجا میخوام تجربیاتم رو در مورد انواع محصولات روانکار و همچنین روش های نگهداری از خودرو با شما درمیون بزارم. همراه من باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.