آموزش روغن موتور

ارزان ترین روغن موتور

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 20W50 چهار لیتری

254,900 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور سوپر پیشتاز 20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SL/CF
  • حجم:4 لیتر

روغن موتور بهران پیشتاز 10W40 حجم 3.5 لیتر

265,000 تومان

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40 چهار لیتری

359,000 تومان

روغن موتور بهران تکتاز 20W50 حجم 3.75 لیتر

199,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور بهران تکتاز 20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SG
  • حجم:3.75 لیتر

روغن موتور بهران رانا 20W50 حجم 4 لیتر

349,000 تومان
  • این محصول را در کارتن 6 عددی با قیمت تخفیف دار (همچنین کرایه حمل ارزان تر) بخرید. جهت مشاهده بسته 6 عددی این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: بسته 6 عددی روغن موتور بهران رانا  20W50
  • ویسکوزیته:20W50
  • API:SM
  • حجم:4 لیتر

روغن موتور کاسترول مگناتک 10W40 حجم 4 لیتر

فیلتر روغن پژو 405 GLX موتور XU7 معمولی (برند سرکان) کد:7730

124,000 تومان
  • تولید شرکت سرکان
  • مخصوص پژو 405 معمولی موتور XU7 1800cc
  • 8 کانال ورودی

فیلتر روغن پراید (برند سرکان) کد:7735

99,000 تومان
  • تولید شرکت سرکان
  • مخصوص انواع پراید، تیبا، ساینا، کوییک
  • 6 کانال ورودی

فیلتر روغن سمند و سورن EF7 (برند سرکان) کد: 7110

114,000 تومان
  • تولید شرکت سرکان
  • مخصوص انواع سمند EF7، دنا، سورن EF7
  • نوع کاغذی

با توجه به معیارهای مختلف استفاده از هر محصولی ممکن است شما به دنبال تنها معیار قیمت برای خرید آن باشید. موضوعی که در این مقاله قصد صحبت آن را داریم ارزان ترین روغن موتور است. یعنی این که شما به عنوان خریدار روغن موتور در صورتی که تمایل داشتید ارزان ترین روغن موتور را خریداری کنید، باید چه کار کنید و چه محصولاتی به شما پیشنهاد می‌گردد‌.

باتوجه به درخواست برخی از مشتریان "یزدان اویل" ما سعی کردیم این موضوع را در یک مقاله تخصصی بررسی کنیم و در مورد ارزان ترین روغن موتور در کنار معیارهای انتخاب روغن موتور و کاربرد روغن موتور ارزان و همچنین راهنمای خرید ارزان ترین روغن موتور در کنار قیمت این محصولات به شما در بررسی های بیشتر در این زمینه کمک کنیم. پس در صورتی که به دنبال ارزان ترین روغن موتور هستید همراه ما باشید. در ادامه بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد.

معیارهای انتخاب روغن موتور

همان گونه که می دانید روغن موتور هم مانند هر محصولی یکسری معیارهای انتخابی دارد، یعنی شما با توجه به معیارهای انتخابی مورد نظر خودتان می توانید روغن موتور مخصوص خود را انتخاب کنید.

اولین معیار گرانروی یا ویسکوزیته  روغن موتور است یعنی میزان شل یا سفت بودن روغن موتور برای انتخاب روغن موتور، همان گونه که می دانید هر موتوری روغن موتور مخصوص به خود را استفاده می کند.

روغن موتور مخصوص به هر خودرو با توجه به نوع آن از درجه  گرانروی خاصی برخوردار است، به عنوان مثال: برای خودروی پژو GLX با موتور XU7 طبق دفترچه ی راهنمای این خودرو پیشنهاد شده است که از روغن موتور های 20W50 استفاده شود. معنی این عدد به معنای مالتی گرید یا چند درجه ای بودن روغن موتور است. عدد قبل از W که مخفف winter یا زمستان است نشان دهنده ویسکوزیته روغن موتور در هوای سرد و عدد بعد از W نشان دهنده ی ویسکوزیته  روغن موتور در هوای گرم می باشد.

پس این روغن موتور که 20W50 است در هوای سرد روی ویسکوزیته 20 و در هوای گرم روی ویسکوزیته ی 50 می باشد و در هوای گرم سفت تر می شود که این یک خاصیت بسیار خوب برای روغن موتور است، چرا که گرمی هوا باعث بخار شدن بیشتر روغن موتور می شود و در صورتی که روغن موتور سفت تر باشد دیر تر بخار می شود.
پس روغن موتورهای چند درجه بسیار کاربردی و مهم هستند با توجه به این معیار، معیار های دیگری نیز در انتخاب روغن موتور وجود دارد، که یکی دیگر از آن‌ها که بسیار مهم است و شما باید آن را برای خودروی خود نظر داشته باشید/

درجه‌ی API یا سطح کیفی روغن موتور است. درجه API یا سطح کیفی روغن موتور بر اساس حروف انگلیسی نوشته شده روی بسته بندی هر محصولی تعیین می گردد. حروف انگلیسی با دو کاراکتر انگلیسی نشان دهنده‌ی سطح کیفی روغن موتور است.

خرید روغن موتور بهران تکتاز یک لیتری

کاراکتر اول همیشه برای سطوح کیفی روغن موتور های خودروهای سواری S می باشد. اما حرف دوم نشانه ی کیفیت است که از SC این حروف شروع می شود و به ترتیب حروف الفبای انگلیسی به بالا می رود یعنی به ترتیب به شرح زیر می‌باشد، SC، SE ،SF ، SG، SJ، SM، SN، SL و به همین ترتیب تا SP که جدیدترین تکنولوژی روغن موتور است، به جلو رفته و تکنولوژی آن پیشرفت کرده است.

هر آن چه که کیفیت بالا تر باشد حرف بعد از S در حروف بالاتری از زبان انگلیسی می باشد. پس معیار بعدی برای انتخاب روغن موتور تعیین سطح کیفیت آن است. تمامی این اطلاعات در دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده و شما باید روغن موتوری را انتخاب کنید سطوح کیفی آن متناسب با دفترچه راهنمای خودروی شما می باشد.


کاربرد ارزان ترین روغن موتورها

ممکن است موتور خودروی شما نیاز به تعمیر داشته باشد بعد از تعمیر موتور خودرو و تعویض قطعات داخلی ممکن است توسط تعمیرگاه یا مکانیک مورد نظر از شما خواسته شود، که یک 4 لیتری روغن موتور ارزان خریداری نمایید، یا ممکن است خودروی شما به دلیل مستهلک بودن و قدیمی بودن نیاز نباشد که هزینه زیادی برای آن بکنید، بنابراین در این حالت نیز دنبال ارزانترین روغن موتور باشید.

در حال تعمیری موتور خودرو با توجه به اینکه یک روز بعد از کارکرد موتور باید روغن موتور تخلیه شود. اغلب افراد دنبال ارزانترین روغن موتور برای خرید می باشند چرا که احساس می‌کنند که بعد از یک کار کردن به دور ریخته می‌شود و نیازی نیست روغن موتور باکیفیتی استفاده شود که این تفکر اشتباه است.

با توجه به اینکه وظیفه‌ی روغن موتور اول پس از تعمیر موتور از تمام روغن موتور ها بیشتر است بهتر است که روغن موتور با کیفیتی نیز برای همان دور اول تعمیر موتور استفاده شود وظیفه ی این روغن موتور بعد از تعمیر گرفتن براده ها و ذرات موجود در موتور پس از تعمیر است پس بهتر است روغن موتور با کیفیتی باشد تا بتواند ذرات را در خود جمع کند اما شما می توانید روغن موتور با کیفیت و ارزانی را در کنار هم انتخاب کنید

تا به هدف خود یعنی هزینه یکمتر در کنار کیفیت مناسب و حداقلی برسید.


خرید ارزان ترین روغن موتور

خرید ارزان ترین روغن موتور از طریق فروشگاه اینترنتی "یزدان اویل" مسیر است و بسیار ساده می باشد، کافیست که در منوی دسته بندی محصولات سایت به بخش روغن موتور رفته و فیلتر قیمت را روی حداقل قیمت قرار دهیم. در این حالت محصولاتی که کمترین قیمت را دارند به شما نمایش داده می شوند.

این محصولات حداقل کیفیت یعنی SC را در سطوح کیفی خود دارند و شما میتوانید مشخصات بیشتر را با کلیک بر روی هر محصول مشاهده نمایید. خرید ارزانترین روغن موتور در فروشگاه اینترنتی یزدان اویل میسر است و شما به راحتی با افزودن به سبد خرید خود در سریع ترین زمان ممکن روغن موتور را در محل آدرس خود دریافت خواهید کرد.
"یزدان اویل" همیشه سعی می‌کند انواع محصولات را متناسب با نیاز همه‌ی افراد در بخش فروشگاهی خود موجود داشته باشد تا شما بتوانید به عنوان یکی از خریداران حتی به عنوان ارزانترین روغن موتور نیز محصولات مورد نظر خود را در دسترس داشته باشید.

خرید روغن موتور ایرانول 16000

 قیمت ارزان ترین روغن موتور

در حال حاضر که این مقاله نوشته می‌شود یعنی زمستان 1401 ارزان ترین روغن موتور 4 لیتری قیمتی برابر با 200 هزار تومان دارد، که البته چند وقت پیش یعنی چند ماه پیش قیمت کمی پایین تر بود.

اما در آینده مشخص نیست دقیقاً قیمت چقدر باشد. بنابراین برای مشاهده قیمت بروز می توانید به بخش فروشگاهی مراجعه کرده و روی روغن موتور کلیک کنید و محصول مورد نظر خود را مشاهده نمایید. کمترین قیمت روغن موتور در آن بخش یعنی در بخش فروشگاهی یزدان اویل قابل مشاهده است. شما می توانید محصولات را بر اساس قیمت نیز در بخش فیلترینگ محصولات بچینید تا ارزان ترین روغن موتور ۴ لیتری را در این بخش مشاهده نمایید.
ممکن است قیمت روغن موتور نسبت به امروز کاهش و یا افزایش پیدا کند. پس با این اوصاف قیمت بروز همیشه در بخش فروشگاهی قابل مشاهده است.


نتیجه گیری

با توجه به این که معمولاً ارزانترین روغن موتور برای خودروها پس از تعمیر استفاده می شود بهتر است که این کار اتفاق نیوفتد و از روغن موتور های با کیفیت برای شستشوی پس از تعمیر استفاده شود.
با توجه به این معیارها و ویژگی ها و حداقل ویژگی های لازم برای خودروی شما بهتر است که ارزان‌ترین روغن موتور برای خودروی خود پیدا کنید. یزدان اویل در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید.

author-avatar

درباره علی یزدانیان

از کودکی، علاقه خاصی به خودروها داشتم و بالاخره در سال 90 وارد کار مورد علاقم، یعنی بررسی و فروش تخصصی "روغن موتور و انواع فیلتر" شدم. در اینجا میخوام تجربیاتم رو در مورد انواع محصولات روانکار و همچنین روش های نگهداری از خودرو با شما درمیون بزارم. همراه من باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.